رکورد 79 میلیارد یورویی درآمد شرکت لوکس فرانسوی
شرکت کالاهای لوکس فرانسوی Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) رکورد درآمد و سود خود را برای سال 2022 گزارش کرده است.
حسین راشدی(مترجم)
1401/11/18 | 00:11
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)، به نقل از وبسایت جولری مگزین، LVMH (یک شرکت فرانسوی) درآمد 79.2 میلیارد یورویی (86.5 میلیارد دلار آمریکا) را اعلام کرد در حالی که سود حاصل از عملیات مکرر 21.1 میلیارد یورو (23.04 میلیارد دلار آمریکا) بود که هر دو 23 درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشتند.
فروش در اروپا، ایالات متحده و ژاپن به دلیل تقاضای زیاد مشتریان محلی و بهبود سفرهای بین المللی به طور قابل توجهی افزایش یافت.
در همین حال، آسیا به دلیل تحولات همه گیری کرونا در چین، در طول سال «باثبات» توصیف شد.
برنارد آرنو، رئیس LVMH گفت که با وجود آینده نامشخص، این نتایج به شرکت اطمینان می دهد. او ادامه داد: «عملکرد ما در سال 2022 جذابیت استثنایی مزونها [برندهای] ما و توانایی آنها در ایجاد تمایل در طول یک سال تحت تأثیر چالشهای اقتصادی و ژئوپلیتیکی را نشان میدهد.»
آرنو همچنین گفت: «ما با اطمینان به سال 2023 وارد می شویم، اما به دلیل عدم قطعیت های فعلی، هوشیار هستیم. برای تقویت بیشتر پیشروی خود در بازار جهانی کالاهای لوکس و حمایت از اعتبار فرانسه در سراسر جهان، روی مطلوبیت مزونها [برندهای] خود و چابکی تیمهایمان حساب میکنیم.»
ساعت ها و جواهرات این شرکت به طور خاص 18 درصد افزایش درآمد را ثبت کردند. برند تیفانی یک نیروی محرکه بود که با محبوبیت مجموعه جدید دستبند قفلی، «سال رکورد» را پشت سر گذاشت.
LVMH بر 75 برند از جمله تیفانی، تگ هویر(Tag Heuer)، بولگاری، شومی (Chaumet)، زنیت و هابلوت نظارت دارد.
دانیل لانگر، استاد اجرایی در دانشگاه پپردین در ایالات متحده، به فوربس گفت که تصمیم LVMH برای افزایش قیمتها در بخش لوکس نقش مهمی در موفقیت برندهای آن در یک اقتصاد متلاطم داشته است.
لانگر گفت: «عملکرد درخشان برندهای برتر LVMH، از جمله لویی ویتون و دیور، نتیجه تمرکز غیرقابل انعطاف بر ایجاد ارزش ویژه برند، داستان گویی برند و اجرای دقیق تجارب برند است.»
او ادامه داد: «طی دو سال گذشته، برندهای پیشرو قیمتها را فراتر از سابقه تاریخی افزایش دادند و ارزش ویژه برند را به رشد سودآور تبدیل کردند.»
آرنو 26 ژانویه گفت که LVMH به این استراتژی ادامه خواهد داد. او گفت: «ما قصد داریم پیشروی خود را در بخشهای بازار افزایش دهیم.»
آرنو توضیح داد: «ما میتوانیم به توسعه سرمایهگذاریهای خود ادامه دهیم و سهم بازار را به دست آوریم، زیرا حتی زمانی که شرایط تا حدودی چالشبرانگیزتر است، ما به سرمایهگذاری ادامه میدهیم، در حالی که برخی از همتایان ما ممکن است محدودیتهای مالی سختتری داشته باشند. سرمایه گذاری را متوقف کنند یا کمتر سرمایه گذاری کنند. و بنابراین، بعد از آن همه چیز سخت تر می شود.»
LVMH اخیراً برای اولین بار به ارزش بازار 400 میلیارد یورو (623.93 میلیارد دلار استرالیا) رسیده است و در حال حاضر سیزدهمین شرکت با ارزش در جهان است.
منبع:
https://www.jewellermagazine.com/Article/12111/Record-breaking-revenue-for-LVMH
انتهای پیام/
جواهرات
سرمایهگذاری
ساعت ها
فرانسوی
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده