به گزارش
پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)،،به نقل از وبسایت اینستورمگ، مدیرعامل و رئیس ریتیل ورکس میگوید: «نور زندگیبخش است، ارتباطی با طبیعت.» وقتی صحبت از خرده فروشی در طلافروشی ها می شود، روشنایی روز، به فروشگاه حسی واقعی می دهد نه مصنوعی، به مشتریان احساس راحتی می دهد و روحیه همه را تقویت می کند. فالک میگوید: «سالمتر است که محیطها تا حد امکان با نور طبیعی روشن شوند.»
اگرچه در طول روز رنگ و شدت نور طبیعی تغییر میکند و آفتاب شدید که از پنجرههای شرقی، جنوبی و غربی میآید میتواند چالشبرانگیز باشد، اما این مشکلی است که میتوان با پنجره های قابل تنظیم حل کرد.
جی کلمبو، شریک دفتر معماری مایکل هسو در هیوستون که فروشگاه Zadok را طراحی کرده است، می گوید: «نور شمالی بهترین نور است. این نور هرگز مستقیم نیست، و ثبات و یکنواختی زیادی در آن وجود دارد.»
برای متعادل کردن نور طبیعی و مصنوعی، فالک سطوح و انواع مختلفی از نورها را پیشنهاد میکند که از نظر دمای رنگ مشابه هستند. نور طبیعی با وسایلی که نور محیط را فراهم میکنند، و همچنین نورپردازی های متمرکز و تزئینی ترکیب می شود.
فالک میگوید: «دمای رنگ من برای فروشگاه خردهفروشی 3500K است و اگر 3500K در دسترس نباشد، 3000K گزینه دومم است و همه جواهرسازان (باید) اهمیت نورپردازی ویترین را که باعث درخشش جواهرات/الماس ها می شود بدانند. یک لامپ 4100K تا 5000K برای ویترین مناسب است.»
او ادامه داد: «البته، اگر جواهرفروش در یک مرکز خرید سرپوشیده باشد، اغلب به نور طبیعی دسترسی ندارد. در این صورت، نور مصنوعی باید کارهای مهم را انجام دهد و سپس دمای رنگ بسیار مهم است.»
چهار جواهرفروشی که نور را خوب می شناسند و در فروشگاه هایشان به درستی به کار گرفته اند به شرح زیر آمده است (8 تای بعدی در بخش دوم پوشش داده خواهد شد):
گرمای خانه؛ زادوک، هیوستون
در مکان 28000 فوت مربعی (8534 متر مربع) زادوک در هیوستون، نماهای سه طرف ساختمان به نور طبیعی اجازه ورود به نمایشگاه را می دهند.
جی کلمبو می گوید: «احساس نمی کنید که در یک جعبه فلورسنت هستید.» یک دیوار پنجره ای دو طبقه رو به شمال است و راه پله بزرگ را با نور ثابت و شمالی روشن می کند. شیشه های لعاب دار و صفحه های روی ساختمان باعث افزایش بهره وری انرژی و امنیت می شود.
محیط ورودی؛ جان آتنسیو، لون تری
به طور کلی، فروشگاه های مراکز خرید به خاطر نور طبیعی شناخته شده نیستند، چه برسد به استفاده زیاد از آن، اما موقعیت مکانی فروشگاه جان آتنسیو در مرکز خرید Lone Tree، نزدیک دنور، از فضای آن در زیر دهلیزی با نور آسمان بهره می برد. نور از طریق سقف 14 فوتی طراحی شده با چوب طبیعی به صورت شبکه ای می تابد.
جدیدترین مکان این طراح جواهرات همچنین دارای یک نمای شیشه ای شفاف است که ویترین فروشگاه را از کف تا سقف پوشش می دهد. آتنسیو که فروشگاه بازسازی شده را در سال 2018 افتتاح کرد، میگوید: «وقتی کامل شد، عقب ایستادم و گفتم: وای.»
نور به مثابه هوا؛ بِره، پنساکولا، فلوریدا
بره که در سال 2017 افتتاح شد، روبهروی فرودگاه قرار دارد و به مالکان آن بری و لورا کول، نمایی از باند فرودگاه را از اتاق کنفرانسشان ارائه میدهد.
مکان درون نما
مرکز الماس، جینس ویل، وی
خانواده یکو پس از 30 سال در یک فضای بزرگ اما بدون پنجره در یک مرکز خرید، فعالیت خود را به یک فروشگاه مستقل با منظره 270 درجه ای منتقل کردند. مرکز الماس که توسط لزلی مگوایر در سال 2015 طراحی شد، دارای بیش از 2000 فوت مربع (609 متر مربع) دیوارهای پرده ای شیشه ای است که بیش از نیمی از آن شیشه به سمت بیرون کج شده است. استیو یکو جونیور خاطرنشان می کند: «وقتی مشتریان وارد می شوند، اولین کاری که انجام می دهند این است که به سقف نگاه کنند. شگفتی های زیادی وجود دارد.» ال ای دی های فروشگاه همگی برای شبیه سازی نور طبیعی روز کالیبره شده اند.
ادامه دارد............
بیشتر بخوانید:
اصول نورپردازی و چیدمان طلافروشی
منبع:
https://instoremag.com/these-12-jewelry-stores-know-how-to-let-in-the-light/
انتهای پیام/
نظری ثبت نشده