صادرات 3.5 میلیارد دلاری طلا از ارمنستان

فرصت های عمان و ارمنستان برای صنعت طلا و جواهر ایران

رییس میز عمان سازمان توسعه تجارت ایران در "نشست دریای نور" عنوان کرد: برنامه های توسعه ای عمان برای جذب گردشگر تا سال 2030 و امکان صادرات مجدد از عمان به کشورهای حوزه خلیج فازس ، فرصتی برای صنعت مصنوعات طلا و جواهر ایران محسوب می شود.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1403/11/20 | 10:11

نظری ثبت نشده

فرصت های عمان و ارمنستان برای صنعت طلا و جواهر ایران

به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز ، طاهری مهر، رییس میز عمان سازمان توسعه تجارت ایران و رایزن سابق بازرگانی ایران در عمان در نشست دریای نور بیان داشت: کشور عمان بازاری با ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا در نزدیکی ایران است و بخش داخلی این کشور رو به توسعه و پیشرفت است و مقرر است تا سال 2030  در قالب یک برنامه هدفمند و از پیش تبیین شده کشور عمان جز کشور های اول دنیا به لحاظ جذب توریست و گردشگر شود که از این دید حضور در عمان چشم انداز مناسبی برای عرضه مصنوعات طلا و جواهر دارد.

وی افزود: با توجه به برنامه های توسعه ای عمان برای جذب گردشگر، گردشگران در عمان مشتریان بالقوه محصولات طلا و جواهر ایران خواهند بود ، همچنین نسل جدید عمان ها نیز به سمت استفاده از محصولات لاکچری و مصنوعات طلا وجواهر و سنگ های قیمتی گرایش دارند.

طاهری مهر تصریح کرد: با توجه به اینکه بازارهای عمان مقصد اصلی گردشگران است و  اولین جایی که بازدید می کنند بازارهای سنتی عمان است که یکی از مهمترین محصولات عرضه شده در آن ها مصنوعات طلا و جواهر است.

بنک طلا

بازار عمان سکوی پرتاب برای تولید کنندگان طلا و جواهر

وی ادامه داد: در صادرات مصنوعات طلا و جواهر یک نگاه، ورود به بازار عمان به عنوان مقصد صادراتی است و یک رویکرد مبنی بر قرار دادن بازار عمان به عنوان سکوی پرتاب برای تولید کنندگان و صادرکنندگان است ؛ چراکه امکان صادرات مجدد از کشور عمان به کشور ها اطراف از جمله کشور های حوزه خلیج فارس و کشورهایی که برنامه تجارت آزاد با عمان دارند و آن بسیار حایز اهمیت می باشد و عمان در حال حاضر در حال تبدیل شدن به منطقه ای برای صادرات مجدد برای محصولات ایران است.

طاهری مهر ادامه داد: با توجه به اینکه طبق قوانین گمرکی شورای خلیج فارس صادرات یک محصول با برند عمانی هیچ گونه محدودیتی برای ورود به بازارهای اطراف خود ندارد بنابراین بسیاری از تولید کنندگان در زمینه های دیگر با همین رویکرد به بازار عمان وارد شده اند و به راحتی توانسته اند از طریق عمان به بازار های اطراف دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در بازار عمان و کشور های اطراف آن به ویژه عربستان، قطر، کویت و امارات ظرفیت بسیار خوبی برای عرضه مصنوعات طلا وجواهر و سنگ های قیمتی وجود دارد.

بازنگری در تعرفه گمرگی عمان برای مصنوعات طلا و جواهر

رییس میز عمان سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر لزوم تبیین صادرات به عنوان یک الزام و ضرورت در حوزه تولید اذعان داشت: میزان واردات طلای کشور عمان در 5 ماهه ابتدای 2024 ، 458 میلیون دلار بوده است و میزان واردات طلا عمان از کشور های امارات و ترکیه نسبت به سال گذشته 41 درصد رشدداشته و صادرات مجدد طلا از عمان به کشور های اطراف در 5 ماهه ابتدای سال 2024 ، حدود 408 میلیون دلار بوده که این رقم کاهش داشته است  و درگیری های منطقه در این مهم بی تاثیر نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعرفه گمرکی کالا ها در عمان 5 درصد است بیان داشت: در برنامه تجارت تدریجی با عمان تلاش می شود که این مهم مطرح تا بازنگری شود وصورت بپذیرد تا تعرفه های گمرکی برای مصنوعات طلا به کشور عمان نزدیک به صفر شود.

 اکبر گداری مدیر کل دفتر آسیای میانه سازمان توسعه

صادرات 3.5 میلیارد دلاری طلا از ارمنستان

به گزارش گلدنیوز ،  اکبر گداری مدیر کل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران و رایزن سابق بازرگانی ایران در کشور ارمنستان با تاکید بر بالا بودن توانمندی و پیشینه هنر ایران نسبت به کشور ارمنستان گفت: کشور ارمنستان به عنوان کشوری که به لحاظ وسعت صد و چهل و یکمین کشور دنیا است و جمعیت آن 3 میلیون نفر است، سالانه 2 میلیارد دلار طلا و الماس خام وارد می کند و سالانه 3.5 میلیارد دلار صادرات طلا و جواهر دارد.

وی گفت: کشور ارمنستان قسمت عمده ای از این طلاها را به کشور های امارات، هنگ کنک و روسیه صادر می کند.

گداری تصریح کرد: برای موفقیت در صادرات و ورود به بازار ها و رقابت جهانی باید محصولات باکیفیت، قوی و با اصالت ارائه کنیم.

وی اذعان داشت: طلا جزء برندهای لاکچری است و بایستی برای موفقیت در حوزه صادرات مصنوعات طلا ، تولیدکنندگان صنعت طلا و جواهر کشور آنقدر به ظرافت ها دقت کنند تا بتوانند  مصنوعات طلا و جواهری را تولید کنند که بتوان آن محصولات را در بازارهای خارجی حداقل  5 برابر قیمت داخلی به فروش رساند. 

گداری پیشنهاد کرد برای دست یابی به بازارهای کشور های خارجی اطراف باید از کشور های صادرکننده موفق اطراف برای صادرات الگو بگیریم و بررسی کنیم که به کدام کشور می توان محصولات را بهتر فروخت.

وی با تاکید بر توانمندی و پتانسیل بسیار بالای کشور در حوزه مصنوعات طلا اذعان داشت: در صادرات مصنوعات طلا باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که چه باید کرد تا مصنوعات ایرانی با قیمت خوبی به خارجی ها فروخته شود و محصولات تولیدی صنعت طلا و جواهر بتواند با برندهای موفق بازارهای بین المللی همچون کارتیر رقابت کند.

مدیر کل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: برای ورود به بازار های جهانی باید برند سازی شود و به همین جهت باید از توانایی و موفقیت های اساتیدحوزه برند سازی در همایش ها و نشست های صنعت طلا  استفاده شود.

null
برچسب:

صادرات طلا و جواهر

دریای نور

بازار طلای عمان

بازار طلای ارمنستان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت