رازهای موفقیت برند ون کلیف
نیکلاس بوس، رئیس و مدیر عامل شرکت ون کلیف آرپلز Van Cleef & Arpels عنوان کرد: جایگزینی هنر دست با روباتیک مسیر درستی برای ما نیست؛ وقتی صحبت از استفاده از فناوری به میان میآید، یافتن نقطه تعادل بسیار مهم است.
امیر کشانی(سردبیر)
1403/12/08 | 11:12
به گزارش سایت بازار طلا و جواهر گلدنیوز ، نیکلاس بوس، رئیس و مدیر عامل شرکت Van Cleef & Arpels، اذعان می کند که فراتر رفتن از مرزها، حتی برای تیمی از طراحان با استعداد که به ساخت ساعت و جواهرات عادت دارند، بسیار چالش برانگیز است. به گفته وی ، شما باید متفاوت فکر کنید، سه بعدی فکر کنید و در حرکت فکر کنید، عنصر جادو برای استودیو یک چالش است.
ما به خاطر طراحی، طراحی نمی کنیم. همیشه در خدمت یک داستان هستیم ، چیزی که ما میخواهیم به تمام معنا آن را منتقل کنیم: جواهرات، ساعتها و گاهی اوقات اشیا.»
در زمانی که همه می توانند طراح جواهرات باشند، حفظ عنصر خلاقیت ون کلیف بسیار مهم و جذاب است.
بوس میگوید هدف ایجاد یک داستان ساده در جواهرات و ساعتسازی است.
او می افزاید: «البته محدودیت هایی وجود دارد. این یک فرآیند تکراری با آزمون و خطا است، اما نوآوری کلید اصلی آن است.
او می گوید، حتی با استفاده از تکنیک های سنتی، می توان نوآورانه عمل کرد. ما عاشق فنآوریهای قدیمی و مواد قدیمی، فلزات گرانبها، سنگها و مینا هستیم، زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که میتوانید از گذشته احیا کنید.»
به عنوان مثال، تکنیک های قرن شانزدهم را می توان در میناکاری احیا کرد. احیای آن مدتی طول میکشد، اما میتوانید به آنجا برسید و سپس روی ارزشگذاری کار کنید و در عین حال یکپارچگی خود فعالیت را حفظ کنید. ما کارها را کمی متفاوت انجام می دهیم، و این گونه است که ما به نوآوری نگاه می کنیم.
او معتقد است که فناوری جدید تا زمانی که از اهمیت صنعتگری کاسته نشود، ارزشمند است. او معتقداست: در حالی که باید از خودکارسازی کارهایی که جایگزین مهارتها میشوند اجتناب شود، از خودکارسازی کارهایی که دقت، خلاقیت و نوآوری را افزایش میدهند، استقبال میشود.
بوس میگوید: «جایگزینی هنر دست با روباتیک مسیر درستی برای ما نیست. وقتی صحبت از استفاده از فناوری به میان میآید، یافتن نقطه تعادل بسیار مهم است.))
«تکنولوژی در 25 سال گذشته تکامل یافته است. نرم افزار به کمک کامپیوتر به شما امکان می دهد روی اشکال بسیار پیچیده تری کار کنید، و اگر آن را در دستان جواهرفروشی قرار دهید که این درک را دارد، اینجاست که بهترین نتایج را می گیرید. آنها می توانند برخی از پیچیدگی ها را به صورت سه بعدی روی رایانه تجسم کنند.))
با صحبت در مورد L'École، مدرسه هنرهای جواهر، که اخیراً یک پردیس دائمی در دبی افتتاح کرده است، Bos می گوید که هدف بلندمدت این است که بر روی اهمیت غنا و تنوع جواهرات بیش از گذشته تمرکز کنیم.
او میگوید: «ما خوشحالیم که از بازدیدکنندگان و مشتریان خود در فروشگاهها و نمایشگاهها استقبال میکنیم، اما این بخشی از کار است. ما در تلاش هستیم تا پلتفرمی را ایجاد کنیم که در مورد تاریخچه جواهرات و اینکه چگونه جواهرات یکی از قدیمی ترین اشکال هنری بوده اند اطلاعات مفیدی به مشتریان بدهیم.
او می افزاید که توسعه ارتباط کاری که Van Cleef & Arpels انجام می دهد بسیار مهم است. «اگر فقط به مشتریان خود مرتبط باشید، این یک نبرد باخته است. باید از مشتریان خود فراتر روید ، به خصوص هنگامی که قطعات ارزشمندی را خلق می کنید که در دسترس همه نیست. اما شما می خواهید که آنها مورد توجه همه قرار دهید. بنابراین مثل این است که فکر کنیم پیکاسو را فقط صاحبان پیکاسو میشناختند یا فراری را فقط مالکان فراری میشناختند. اما بسیاری از مردم از دیدن هنر یا ماشین فراری لذت میبرند، حتی اگر مالک آن نباشند.»
او میگوید که جواهرات نوعی هنر جاودانه با تاریخ و داستانهای فراوان است و هر قطعه دارای اهمیت منحصر به فردی است.
او میگوید: «جذابیت جهانی ون کلیف ، آن را بسیار مسحورکننده و فریبنده میکند.با استفاده های متنوع از مواد و سنت های منحصر به فرد، هر کشور اهمیت فرهنگی خود را در پوشیدن، هدیه دادن یا خرید جواهرات دارد. این دنیای جذاب بازتابی از تاریخ تمدن ها و ادیان است. این یک زبان جهانی است که برای هر فرهنگ و کشوری شادی می آورد.»
در سطح جهانی، پس از یک سال رشد بی سابقه برای بخش لوکس، برندهای لوکس پیشرو بر افزایش فعالانه ردپای خود و افزایش بیشتر آگاهی، تعامل و تبدیل تمرکز کرده اند.
ونکلیف ردپای خود را در خاورمیانه گسترش داده است. بوس میگوید: «25 سال پیش، حضور ما حداقل بود و فقط در کویت حضور داشتیم. اما از آن زمان به بعد، راههایی برای بافتن بافت محلی و صنایع دستی بدون تغییر آنچه که برند در مورد آن است، پیدا کرده است. «نمایش بین المللی بازار خاورمیانه را تغییر داده است. مشتریان به طور فزاینده ای از کاری که انجام می دهیم استقبال می کنند، نه به این دلیل که سعی می کنیم با چیز دیگری مطابقت داشته باشیم. از ما برای کار با جوامع قدردانی می کنیم. ما از طریق مدرسه با انجمنهای زیادی کار کردهایم، روی برنامههای آموزشی کار میکنیم، با موزهها کار میکنیم…»
ما برای کوتاه مدت در منطقه نیستیم تا پول دربیاوریم و رشد کنیم. ما برای درازمدت اینجا هستیم تا با جامعه پیوند ایجاد کنیم. این یک بازار قوی و متنوع است و بسیار جالب بوده است.»
در خصوص این برند بیشتر بخوانید:
به گزارش گلدنیوز ، علاوه بر خاورمیانه، این برند در حال بررسی گسترش به بازار هند است. با این حال، Bos اذعان می کند که ورود به بازار هند به دلیل زیرساخت های پیچیده و مالیات های بالا می تواند چالش برانگیز باشد. فرهنگ غنی هند و قدردانی از جواهرات، آن را به بازاری جذاب تبدیل کرده است، اما در حال حاضر بازیگران محلی زیادی در سطوح مختلف وجود دارند و همین امر باعث میشود تا برندهای غربی به سختی جایگاه خود را پیدا کنند.
با این وجود، Bos میگوید که این برند متوجه استقبال روزافزون از جواهرات لوکس بینالمللی شده است که مکمل طراحان و برندهای محلی در هند است.
با ایستادگی در آزمون زمان و توانایی در تفسیر مجدد و افزودن خلاقیت های تازه، مردم همیشه جذب خلاقیت های آن شده اند.
به گفته باس، جواهرات و ساعت سازی از قدیم الایام از هنرهای خلاقانه و کاربردی بوده است و هنرهای مشارکتی نیز در این زمینه امکان پذیر است.
او اشاره می کند که ون کلیف دارای طراحان و هنرمندان با استعدادی است، اما هر زمان که نیاز به تخصصی باشد که در داخل مجموعه وجود ندارد، خوشحال می شویم که با دیگران همکاری کنیم.
او ایده همکاری بین رشته های هنری و دانشگاهی را دوست دارد. جواهرات بهعنوان شکلی از هنر از ارتباط با سایر اشکال بسیار سود میبرد. این می تواند تصویرسازی، موسیقی، رقص، شعر یا خوشنویسی باشد. «این روش غنیتر است زیرا مجموعههایی داریم که از دنیای رقص الهام گرفته شده است یا از افسانهها. ما دوست داریم گاهی از خلاقیتهای گذشته الهام بگیریم و با هنرمندان یا خالقانی همکاری کنیم که معماری یک نمایشگاه و گرافیک یک مجموعه را خلق میکنند.»
او میگوید این به سادگی نشان میدهد که «چگونه با فرهنگ جهان ارتباط برقرار میکنیم بدون اینکه هویت خود را از دست بدهیم».
برند جواهرت
جواهرات ون کلیف
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده