گروه بین الملل
پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز): تعداد کم مشارکت بازدیدکنندگان و الگوریتم متمایز تیک تاک (TikTok)، جواهرسازان را برای پذیرش این برنامه محبوب مردد کرده است.
به گزارش
گلدنیوز به نقل از وبسایت جولری کانسر، تیک تاک به یک غول فرهنگی تبدیل شده است که بخشی از هر مکالمه برندهای طلا و جواهر در مورد دسترسی به مصرف کنندگان جوان است. تا سال 2021، این برنامه اشتراکگذاری ویدیو از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه گذشته بود.
با این وجود، برندهای غول معتبری مانند تیفانی، بلو نایل و کی جولرز مشارکت ضعیفی از سوی مخاطبان در این پلتفرم دیده اند. تا زمان انتشار این مقاله، 10 ویدیوی آخر تیفانی که بدون همکاری یا تأیید افراد مشهور کار شده بودند، به طور متوسط تنها 523 لایک و هشت نظر دریافت کرده بودند؛ بلو نایل و کی هرکدام کمتر از 50 لایک برای خود دشت کردند.
این نتایج ضعیف به رغم هزینه های هنگفت شرکت ها، مانند هزینه تیم های اختصاصی رسانه های اجتماعی و تبلیغات، اتفاق افتاد.
نتایجی مانند این میتواند برای برندهای طلا و جواهر دلسردکننده باشد، بهویژه آنهایی که در سایر رسانههای اجتماعی از نرخ مشارکت بالاتر استفاده میکنند. در حالی که اکثر افراد موافق هستند که تیک تاک یک ابزار بازاریابی مهم است، متوجه میشوند که این اپ دردسرهای فزایندهای دارد.
اندازه گیری فاصله تا اینستاگرام
بسیاری از برندهایی که اکنون تیک تاک را آزمایش میکنند، از قبل در اینستاگرام حضور دارند. جواهرساز «مارلا آرون» با داشتن 123 هزار دنبال کننده بسیار موفقیت بزرگی را در اینستاگرام تجربه کرده است. با کمک تیم او - از جمله کارآموزان رسانه های اجتماعی که گهگاه در ویدیوها بازی می کنند - این برند شروع به ایجاد محتوای تیک تاک نیز کرده است.
جواهرات آرون برای ویدیو مناسب است، که به این برند اجازه می دهد عناصر طراحی خود را که امضای آن است مانند کره های الماس نشان دهد.
چرا آرون می خواست به تیک تاک بپیوندد؟ او میگوید: «میتوانستم زمینهای فعالیت را خوب ببینم و فهمیدم که باید آنجا باشیم.» در حالی که او میدانست که این پلتفرم را نمیفهمد، میدانست که عدم تخصص او اهمیتی ندارد.
او می گوید: «در هر رسانه اجتماعی اینگونه کارها شروع میشوند.» اما سورین فراری، سردبیرکانال رسانه ای «انگیجمنت 101» که بر مراسم عروسی متمرکز است، میگوید: «کمتر در اینستاگرام پست میگذارم، زیرا شما نمیتوانید به اندازه سابق از مخاطبان مشارکت طبیعی داشته باشید... اینستاگرام در مقایسه با تیک تاک تضعیف شده است.»
با این حال، همه احساس یکسانی در این باره ندارند. وبلاگ نویس حوزه جواهر دانیل میله از Gem Gossip اینستاگرام را به این دلیل ساده ترجیح می دهد: اجتماع. او می گوید: «من ارتباط عمیقتری با مخاطبانم در اینستاگرام دارم و پستهایم در آنجا عملکرد بهتری دارند.»
در واقع، نوع محتوایی که در اینستاگرام خوب عمل می کند، لزوماً در تیک تاک جذابیت زیادی ندارد. حساب تیک تاک سازنده الماس Dayagi Diamonds یک اسکرین شات به همین منظور به اشتراک گذاشت، با عنوان «وقتی در ریلز های اینستاگرام خود حدود 300 هزار بازدید داشته باشید، اما در تیک تاک به سختی صد نفر. یعنی چی؟» با این حال، لزوماً مقایسه این دو پلتفرم منصفانه نیست، زیرا آنها از الگوریتم های مختلفی برای ارائه محتوا استفاده می کنند.
وضعیت الماس در تیک تاک
همانطور که« لیگال درویش» از شرکت سازنده تجهیزات «سارین تکنولوژیز» میتواند تأیید کند، علاوه بر چالشهای معمول تیک تاک، پستهایی که الماس تبلیغ میکنند اغلب با نظرات منفی روبرو میشوند.
درویش، مدیر محتوا و رسانههای اجتماعی این شرکت میگوید: «از آنجایی که الماس به موضوعی بسیار بحثبرانگیز تبدیل شده است، آنچه واقعاً ما را شگفتزده کرد واکنشهایی بود که ویدیوهای ما برانگیختند.
اما به جای اینکه از این موضوع دوری کنیم، آن را می پذیریم. از نظر الگوریتم تیک تاک، همه مشارکت های مخاطبان، مشارکت خوب است و مشارکت بیشتر به معنای قرار گرفتن در معرض بازدیدکنندگان بیشتر است.» برای این منظور، او میگوید: «مدیران رسانههای اجتماعی سارین به دقت نظرات منفی مربوط به الماس را زیر نظر دارند و با اطلاعاتی پاسخ میدهند که همسویی فعلی این صنعت با مسائل پایداری را روشن میکند.»
فروش 20 هزار پوند جواهر در 60 ثانیه
اما برخی فعالان این صنعت در تیک تاک بسیار موفق نشان داده اند. به گزارش پروفشنال جولر، طراح جواهر سوزانا کینگ از برند سوزانا کینگ لندن، به لطف وایرال شدن در تیک تاک، در کمتر از یک دقیقه فروش قابلتوجهی از انگشتر به مبلغ 20 هزار پوند به دست آورد.
او با راه اندازی پخش زنده مجموعه خود در کانال های اجتماعی اش، بیش از 2 هزار پیام دریافت کرد و توانست تمام 28 حلقه را در کمتر از 60 ثانیه بفروشد.
این حلقه ها از 300 تا 1000 پوند قیمت داشتند و اکنون او قصد دارد کمپین بزرگتری را در اواخر سال میلادی راه اندازی کند.
کینگ با جلب توجه زیادی در رسانههای اجتماعی – که بازدید از ویدیوهای او به مرز هشت میلیون نفر هم رسیده است – قصد دارد بار دیگر آنچه را که در ساخت حلقهها انجام میشود، از جمله حکاکیهای مومی و چیدمان سنگ را به نمایش بگذارد.
مجموعه جدید زمستانی او تنوع بیشتری را با 50 حلقه با قیمت بین 200 تا 2000 پوند به خود خواهد دید.
بیشتر بخوانید:
قطعه جواهر هفته: گوشواره ای به نام «پس از طوفان»
رئیس کنفدراسیون جهانی جواهرات: باید با تغییر چشم انداز پساکرونایی مواجه شد
تاکتیک های برتر
بنابراین چه چیزی در تیک تاک جواب می دهد؟ میله چند نکته را در این باره ارائه میکند: «محتوای قابل اشتراکگذاری ایجاد کنید – چیزی که باعث میشود شخص دیگری، بهویژه فردی که چیزی در مورد جواهرات نمیداند، بخواهد ویدیوی شما را ذخیره یا به اشتراک بگذارد. ویدیوهای «How to» عالی هستند و ویدیوهای آموزشی نیز عملکرد خوبی دارند.» ویدئو های موسوم به How to چگونگی ساخت یک چیز یا انجام یک کار را نشان می دهند.
اشتراک گذاری ها با ارزشترین معیار داده در رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک هستند. این الگوریتم 100 اشتراک گذاری را بسیار بیشتر از 100 لایک یا نظر ارزش گذاری می کند. و محتوای مبتنی بر اطلاعات ارزش قوی ایجاد می کند که می تواند دنبال کنندگان را جذب کند.
فراری بهویژه قدردانی میکند که «چگونه فروشندگان در فروشگاههای خردهفروشی با کمک کارکنان جوانتر خود، آموزش را از طریق طنز در تیک تاک پذیرفتهاند. ای کاش طراحان/سازندگان بیشتری نیز این کار را انجام می دادند.»
درویش توضیح میدهد که در کل، «فرهنگ تیک تاک به خلاقیت و اصالت پاداش میدهد» و «موثرترین حساب های تیک تاک معمولاً دارای یک قلاب هستند که بیننده را از همان ابتدا به داخل می کشاند.»
و میزان استقبال از یک پست از قبل مشخص نیست. یوران دایاگی، مدیر اجرایی دایاگی دایموندز، میگوید: «گاهی اوقات پستهایی که کمترین تلاش را برای ایجاد آنها انجام میدهید، میتوانند بیش از همه وایرال شوند.»
توصیه آرون به شرکتهای طلا و جواهر که با تیک تاک شروع به کار میکنند ساده است: «تلفن خود را باز کنید. حساب را تنظیم کنید. تماشا کنید. گوش بدهید. اشتباه کنید. خوش بگذرانید. همه باید چیزهای جدید را بپذیرند.»
آینده ای نامشخص برای تیک تاک در آمریکا
شرکتهای مستقر در ایالات متحده به رغم تلاشهایشان، ممکن است به زودی با مانع دیگری در بازاریابی تیک تاک خود روبرو شوند: قانون.
در 8 مارس، دولت ایالات متحده «قانون محدودیت» را معرفی کرد که به وزارت بازرگانی اختیارات جدیدی میدهد تا برنامههای چینی را که تهدیدی امنیتی محسوب می شوند، از جمله تیک تاک، ممنوع کند. اگر این لایحه تصویب شود، دسترسی به تیک تاک را برای 150 میلیون آمریکایی که از این پلتفرم استفاده می کنند بسیار دشوارتر می کند.
اجرای چنین ممنوعیتی پیچیده خواهد بود و ممکن است فعلا قابل اجتناب باشد. تا زمان انتشار این مقاله، این لایحه هنوز به رأی گیری نرسیده بود، و گزارش شده است که بحث ها برای یافتن راه حل های جایگزین در جریان بود.
اما این حرکت، حرکتی است که شرکتها باید هنگام بررسی نقش تیک تاک در استراتژیهای بازاریابی خود، آن را در نظر بگیرند.
یشتر بخوانید:
جذابیت هایی در نمایشگاه جواهرات لاس وگاس /گالری عکس
هوش مصنوعی و آینده درجه بندی الماس
منابع:
https://jewelryconnoisseur.net/is-it-time-to-try-tiktok/
https://www.professionaljeweller.com/jewellery-designer-sells-20k-of-rings-in-under-a-minute-thanks-to-tiktok/
انتهای پیام/
نظری ثبت نشده