استقبال جوانان چینی از طلاهای کوچک و مقرون به صرفه
هم زمان با افزایش قیمت طلا ، برچسبهای طلای تلفن همراه به یک انتخاب محبوب و مقرون به صرفه در میان خریداران جوان چین تبدیل شدهاند. این استیکرها با وزن ۰.۰۱ تا ۰.۲ گرم و قیمت ۴۰ یوان (۵.۵ دلار) تا بیش از ۱۰۰ یوان ، در طرحها و نقشهای متنوعی عرضه میشوند و به راحتی میتوانند به تلفن همراه و سایر وسایل متصل شوند.
امیر کشانی(سردبیر)
1403/12/20 | 14:12
به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز ، در سالهای اخیر، جوانان علاقه فزایندهای به خرید طلا نشان دادهاند. آنها به جای معاملات بزرگ، اکنون به دنبال محصولات طلای مقرون به صرفه، سبک وزن و با طراحی خلاقانه هستند.
"من قصد دارم یک آویز طلای ۲ گرمی را به عنوان یک هدیه شیک و متفکرانه به یک دوست صمیمی هدیه دهم"، این را سان گفت. او قیمت طلا را زیر نظر دارد و گهگاه جواهرات طلای کم وزن را برای خود میخرد. او این اقلام را ترجیح میدهد زیرا در دسترس هستند، هم ارزش زیباییشناختی و هم سرمایهگذاری را ارائه میدهند و به زیبایی ساخته شدهاند و آنها را غیرقابل مقاومت میکنند.
بسیاری از طلافروشیها در پکن مملو از مصرفکنندگان جوانی هستند که در حال انتخاب جواهرات طلا هستند. در فروشگاههای برندهای بزرگ، جواهرات طلای سبک وزن معمولاً با قیمتهای ثابت به فروش میرسند که کمی بالاتر از قطعات سنگینتر است، اما در مجموع مقرون به صرفهتر است.
همزمان با افزایش قیمت طلا مصرفکنندگان جوان چینی راه جدیدی برای ورود به این عرصه پیدا کرده اند: خرید برچسبهای طلایی شیک و کمهزینه برای تلفن همراه.
این لوازم جانبی سبک، با وزن ۰.۰۱ تا ۰.۲ گرم و قیمت ۴۰ یوان (۵.۵ دلار) تا بیش از ۱۰۰ یوان، در طرحها و نقشهای فرخنده متنوعی عرضه میشوند، از تصاویر خدای ثروت گرفته تا نمادهایی با عبارات خوششانسی مانند "صلح و شادی" و "ثروتمند شدن".
وو مینگ، صاحب یک کسبوکار در قطب تولید و تجارت جواهرات طلای چین ، گفت: "مصرفکنندگان جوان میتوانند به سادگی با جدا کردن چسب و چسباندن این آویز به پشت تلفنهای هوشمند خود، دستگاههای خود را فورا به طلسمهای قابل حمل ثروت و موفقیت تبدیل کنند."
وو گفت: «این یک سرمایهگذاری کوچک است، اما تأثیر آن بسیار قوی است.» او افزود که این طلسمها به جوانان این احساس را میدهد که در تب طلا شرکت میکنند، در حالی که به عنوان یک یادآوری روزانه از آرزوهایشان برای شکوفایی نیز عمل میکند.
روند استیکرهای طلایی تلفن ابعاد رسانههای اجتماعی قوی به خود گرفته است و کاربران به طور فعال با یکدیگر در تعامل هستند و به یکدیگر الهام میبخشند. این امر یک اثر ویروسی قوی ایجاد کرده و افراد بیشتری را به شرکت در این جنون مد جذب میکند.
جستجو برای "استیکرهای تلفن طلایی" در پلتفرم محبوب رسانههای اجتماعی چین تا اواسط فوریه بیش از 5.98 میلیون پست مرتبط را به دست آورده است.
به گزارش گلدنیوز به نقل از چاینا دیلی ، در حالی که برچسبهای طلایی گوشی سالهاست که وجود داشتهاند، محبوبیت آنها تا اواخر سال ۲۰۲۴ به شدت افزایش نیافت. وو گفت که عامل اصلی این افزایش، پیشرفتهای تولیدی است که به تولیدکنندگان اجازه داده است تا آویزهای نازکتر و سبکتر با طیف گستردهتری از طرحهای شیک ایجاد کنند.
لی یانگ، دانشیار دانشکده بازرگانی چونگ کنگ، گفت: در گذشته، محرک اصلی خرید طلا، توانایی درک شده فلز برای حفظ و افزایش ارزش در طول زمان بود، اما روند استیکرهای تلفن دوران جدیدی را آغاز کرده است که در آن جذابیت فرهنگی این لوازم جانبی در مرکز قرار گرفته است.
لی گفت که خرید جوانان دیگر فقط به ارزش ذاتی طلا مربوط نمی شود، بلکه پول اجتماعی و ذخایر فرهنگی این لوازم جانبی را نشان می دهد.
وانگ پنگبو، تحلیلگر ارشد از شرکت مشاوره بازار بوتونگ آنالیز، اشاره کرد که طلا یک دارایی امن سنتی است و میتواند انتخابی برای تخصیص دارایی باشد، که دلیل اصلی ارزش قائل شدن مصرفکنندگان جوان برای طلا است.وانگ معتقد است که برای مصرفکنندگان جوان، تمایل به خرید محصولات طلای نسبتاً مقرون به صرفه نشانه خرج کردن عاقلانه است. این همچنین نشان دهنده افزایش تقاضا برای استفاده روزانه از جواهرات طلا و افزایش تمایل به طرحهای شخصیسازی شده و متنوع در بین مصرفکنندگان جوان است.
در حال حاضر، طیف گستردهای از محصولات طلای سبک وزن با طرحهای جذاب و قیمتهای مناسب در بازار وجود دارد که به مصرفکنندگان حق انتخاب میدهد. برخی از قطعات جواهرات طلا کوچک و برای استفاده روزمره عالی هستند، در حالی که برخی دیگر را میتوان به عنوان گردنبند، دستبند و موارد دیگر با هم ترکیب کرد و ست کرد و به لوازم جانبی مد روز تبدیل شد.
گزارش سال ۲۰۲۴ شورای جهانی طلا در مورد بازار خرده فروشی جواهرات طلا در چین حاکی از آن است که جوانان ۱۸ تا ۳۴ ساله بیش از یک سوم کل فروش خرده فروشی جواهرات طلا را به خود اختصاص دادهاند. مصرفکنندگان جوان عمدتاً محصولات طلای مقرون به صرفه، سبک وزن و با طراحی خلاقانه را انتخاب میکردند.ژو ژیگانگ، نایب رئیس و تحلیلگر ارشد طلا در انجمن طلای گوانگدونگ، گفت: "صنعت طلا به طور مداوم بر جذب علاقه مصرفکنندگان جوان متمرکز است و تولیدکنندگان به طور مداوم در حال بهبود محصولات برای پاسخگویی به خواستههای خرید جدید مصرفکنندگان هستند."
بازار طلای چین
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده