آخرین گزارش بازار طلای کره جنوبی چه می گوید؟
بخش جواهرات کره جنوبی با تکیه بر محبوبیت دیگر محصولات کرهای - از درام گرفته تا موسیقی، زیبایی و مد - بازارهای خارج از کشور را هدف قرار داده اند ، به طوریکه صادرات جواهرات کره ای در سال 2024 حدود ۳۱.۴ درصد افزایش داشته است.
حسین راشدی(مترجم)
1404/04/13 | 14:04
به گزارش سایت اخبار طلا و جواهر گلدنیوز به نقل از وبسایت «جولری نیوز»، جواهرات ساخت کره جنوبی که مطابق با مد روز و مقرون به صرفه هستند، به تدریج در بازار بینالمللی مورد توجه قرار میگیرند. به گفته تولیدکنندگان، این کشور در تلاش است تا از طریق نوآوری در محصولات و گسترش بازار، رقابتپذیری خود را در صحنه جهانی جواهرات افزایش دهد.
طبق تحقیقات انجام شده توسط «مرکز تحقیقات جواهرات وُلگوک» (WJRC) مستقر در کره، بازار جواهرات کره در سال 2024 تقریباً به 8.77 تریلیون وون کره (حدود 591.93 میلیون دلار آمریکا) رسید که نشان دهنده افزایش 13.5 درصدی نسبت به سال گذشته است. این مرکز تحقیقاتی خاطرنشان کرد که این یک رشد اسمی است که ناشی از افزایش قیمت طلا است و نه افزایش واقعی حجم معاملات.
«جیون چا» محقق اصلیِ مرکز تحقیقات جواهرات وُلگوک، گفت که در دو سال گذشته به دلیل عدم قطعیتهای اقتصادی، کاهش قابل توجهی در خرید جواهرات در بین مصرفکنندگان کرهای وجود داشته است.
او اظهار داشت: «این روند کاهشی به پایینترین حد خود رسیده است، حتی بدتر از کووید در سال ۲۰۲۰. این روند نشان میدهد که مصرفکنندگان تمایل دارند در دورههای بیثباتی اقتصادی، خرید جواهرات را از اولویت خارج کنند.»
با وجود تقاضای داخلی کم، صادرات جواهرات در مسیر صعودی قرار داشته است و با ۳۱.۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۵۶۵.۰۳ میلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۲۴ رسید. چا این رشد را به افزایش قیمت طلا و حضور شرکتهای جواهرات کرهای در بازارهای جدید مانند ترکیه نسبت داد.
او اظهار داشت: «در زمان رکود تقاضای داخلی و تشدید رقابت وارداتی ، صنعت باید بر گسترش خارج از کشور و نوآوری محصول برای پیشبرد رشد تمرکز کند.»
چا خاطرنشان کرد که تأثیر گسترده پدیدههای فرهنگی کره، ترجیحات مصرفکنندگان را شکل میدهد. او افزود:
«همانطور که "کِیپاپ" و "کِیمد" به موفقیت جهانی چشمگیری دست یافتند، زمان آن رسیده است که "کِیجولری" (جواهرات کره ای) حضور قویتری در بازار بینالمللی داشته باشد.»
به همین ترتیب، شرکتهای جواهرات کرهای باید رویکردی استراتژیک و برندمحور را اتخاذ کنند.
چا توضیح داد: «تقویت ارزش برند از طریق تمایز در طراحی و داستانسرایی جذاب برند به طور فزایندهای حیاتی است. استفاده از تاکتیکهایی که زیبایی متمایز و ارزش عاطفی جواهرات را به خریداران منتقل میکنند، برای برجسته شدن در بازار جهانی ضروری است.»
«جواهرات سیامو» که بیش از سه دهه سابقه دارد، دقیقاً همین کار را انجام میدهد و به سمت بازارهای خارج از کره حرکت میکند. این شرکت که در زمینه جواهرات طلای ۱۴ و ۱۸ عیار تخصص دارد، عمدتاً در تجارت عمدهفروشی فعالیت میکند و خردهفروشان جواهرات داخلی مشتریان اصلی آن هستند.
«جائهیون لی» مدیرعامل جواهرات سیامو گفت: «با توجه به رکود بازار کره به دلیل چالشهای اقتصادی، از سال ۲۰۲۴ با شرکت فعال در نمایشگاههای بینالمللی جواهرات، در حال بررسی فرصتهای تجاری در خارج از کشور هستیم. از خریداران در تایوان و هنگ کنگ بازخورد مثبتی دریافت کردیم، زیرا این بازارها سلیقهها و ترجیحات مشابهی با کره جنوبی دارند.»
«شرکت پاسویون» همچنین با طیف متنوع محصولات خود، بازارهای بینالمللی را هدف قرار داده است. محصولات برتر این شرکت شامل جواهرات طلای ۱۴ و ۱۸ عیار، مجموعه جواهرات پلاتین و حلقههای زوج است.
«نارا کیم» مدیر بخش صادرات این شرکت گفت: «در حالی که خریداران کرهای اغلب طلا را به پلاتین ترجیح می دهند، علاقه به محصولات پلاتین (کره ای) در بازارهای بینالمللی در بحبوحه قیمتهای بالای طلا رو به افزایش است. ما قطعات پلاتین خود را در رویدادهای بینالمللی به نمایش میگذاریم تا نیازهای مختلف خریداران بالقوه را برآورده کنیم.»
جائهیون لی از جواهرات سیامو گفت که خریداران جوانتر قطعه های سبُک و شیک را با قیمت رقابتی انتخاب میکنند. مجموعه توخالی جواهرات سیامو، پیشرو این روند است. همانطور که از نامش پیداست، این قطعات جواهرات دارای فضای داخلی توخالی هستند که آنها را سبکتر و مقرون به صرفهتر از قطعات طلای خالص میکند.
او جیون گفت: «ما این قطعات را با استفاده از یک فناوری تولید نوآورانه که طی سالها توسعه دادهایم، تولید میکنیم تا دوام و کیفیت محصولاتمان را تضمین کنیم.»
«جول جینیونگ» شرکت تولیدکننده و صادرکننده جواهرات، همچنین بر قطعات طراحیمحور تمرکز دارد و خریدارانی را هدف قرار میدهد که طراحی و کیفیت را در اولویت قرار میدهند.
جول جینیونگ که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، در جواهرات طلای ۱۸ عیار با الماس، سنگهای قیمتی رنگی و مروارید تخصص دارد.
«جویون لی» مدیر منطقه خارج از کشور شرکت جول جینیونگ، گفت که طرحهای این شرکت از طبیعت، به ویژه پروانهها، زنبورها و گلها الهام گرفته شده است. این شرکت برای مجموعههای خاص خود، از یک روش آبکاری رودیوم ثبت شده استفاده میکند تا به یک اثر گرادیان چند رنگ دست یابد که منجر به ظاهری لوکس و زیبا میشود.
جویون گفت: «به لطف عملکرد قوی این مجموعه، کسب و کار در دو سال گذشته رو به رشد بوده است.» بازارهای اصلی صادراتی این شرکت ایالات متحده، اروپا، ژاپن و امارات متحده عربی هستند.
جویون گفت: «با وجود افزایش شدید قیمت طلا، خریداران مایل به سرمایهگذاری در طرحهای جدید و منحصر به فرد هستند. قطعه های نوآورانه روکش شده با رودیومِ ما منحصر به فرد هستند و به ما کمک میکنند تا رقابتپذیری خود را حفظ کنیم.»
طبق گزارش«مرکز تحقیقات جواهرات وُلگوک» (WJRC)، در بازار داخلی یک روزنه امید وجود دارد، زیرا افزایش تقاضا برای جواهرات طلای خالص در میان مصرفکنندگان با درآمد بالا، به جبران فروش ضعیف کمک میکند.
بررسی خرید جواهرات WJRC در سال 2024، تقاضای بیشتری برای طلای 24 عیار و جواهرات طلای زرد 14 عیار نشان داد که با روندهای گستردهتر در صنعت جواهرات جهانی همسو است. در همین حال، این نظرسنجی نشان داد که مصرفکنندگان در حال فاصله گرفتن از جواهرات نقره هستند. این را میتوان به افزایش علاقه به جواهرات طلا به عنوان داراییهای ارزشمند نسبت داد. جالب اینجاست که جواهرات طلا نه تنها به عنوان یک سرمایهگذاری، بلکه به عنوان یک کالای مد روز نیز دیده میشوند، چراکه مصرفکنندگان قطعه های طلای ۱۴ عیار مقرون به صرفهتر را انتخاب میکنند.
«جیون چا» از این مرکز تحقیقاتی، پیشبینی میکند که محبوبیت جواهرات طلای خالص در کره در آینده ادامه یابد، در حالی که جواهرات الماس آزمایشگاهی و جواهرات ساخته شده از مواد جایگزین مانند فولاد ضد زنگ و تیتانیوم نیز میتوانند در بین مصرفکنندگان کرهای محبوب شوند.
بازار طلای کره جنوبی
جواهرات پلاتین
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده