حواشی انتخابات اتحادیه طلا و جواهر قم

حواشی انتخابات اتحادیه طلا و جواهر قم

متاسفانه قبل از رسیدگی کمیسیون نظارت به اعتراضات مطرح شده ، برخی افراد در کانال ها و سایت های خبری اعلام کرده اند که باید انتخابات قم باطل شود که این امر و استفاده از کلمه باید درست نیست و باید منتظر بررسی ها و نظر کمیسیون نظارت بود.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1402/04/26 | 00:04

نظری ثبت نشده

حواشی انتخابات اتحادیه طلا و جواهر قم

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا ( گلدنیوز ) ؛ سید مصطفی میره ای، نفر اول انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر قم بیان داشت: گروه ائتلافی "وحدت و همدلی" بنا  به پیشنهاد بزرگان صنف طلا و جواهر قم  اعم از آقایان حاج محمد قادری، حاج عبدالله رسولی حاج محمد زجاجی حاج حسین چهره قانی که سابقه بیش از 50 سال فعالیت در این صنف را دارند تشکیل شد.

وی افزود: پس از تشکیل گروه 5 نفره  ائتلاف وحدت و همدلی ، جلسات و تبلیغات گروه در کنار پیشکسوتان انجام و در نهایت گروه ائتلافی اتحاد، وحدت و همدلی  به صورت کامل و قاطع رای آوردند.

ائتلاف وحدت و همدلی پیروز انتخابات اتحادیه طلا و جواهر قم شد

اسامی منتخبین انتخابات اتحادیه طلاوجواهر قم

 

میره ای با بیان اینکه  اعضا اتحادیه در انتخابات این دوره حضور و مشارکت بی نظیری نسبت به دوره های قبل داشته و تعداد آرای منتخبین نسبت به دوره های قبل بالاتر است تصریح کرد: در انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر استان قم، پس از شمارش آرا به ترتیب سید مصطفی میره ای با 217 رای  نفر اول،  محمد حسین میر دامادی با 179 رای  نفر دوم،  علی آسا با 175رای نفر سوم شدند.

وی اظهارداشت: آقایان مرتضی چهره قانی و حسین گلابچی نیز به عنوان نفرات چهارم و پنجم هیات مدیره انتخاب شدند و آقای محمد ملکیان به عنوان بازرس انتخاب شدند.

میره ای گفت: اعضا انتخاب شده اغلب از رسته طلا و جواهر فروشی هستند و مهمترین معیارهای ائتلاف  سابقه کاری، صداقت، درستکاری برخورد و اخلاق مناسب بود.

منتخب هیات مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر قم ادامه داد: اعضای منتخب تلاش دارند به اتفاق بزرگان و پیشکسوتان و با استفاده از تجربه آنها و با وحدت و همدلی  در جهت رفع مشکلات صنفی گام بردارند.

وی خاطر نشان کرد: گروه ائتلاف وحدت و همدلی در پایان انتخابات بیانیه ای صادر و ضمن تشکر از مشارکت اعضا اعلام کرد که دست تمام رقبا را در جهت رفع مشکلات صنف و استفاده از توانایی آنان به رفاقت می فشارد تا با کمک و همدلی معضلات صنف رفع شود.

 اعتراض به اطلاع رسانی در خصوص تعیین شعبه دوم

 

وی در ادامه در مورد اعتراض برخی اعضا به روند انتخابات بیان داشت:  اعتراض نسبت به اطلاع رسانی در مورد تعیین شعبه دوم (فرعی) برای انتخابات است که باید دو هفته قبل‌ از روز انتخابات اطلاع رسانی در این مورد انجام می شد ولی 4 روز قبل از انتخابات اطلاع رسانی در مورد شعبه دوم و مکان و تاریخ انتخابات در تابلو های نرخ طلا انجام شده است.

میره ای اذعان داشت: با توجه به اینکه حضور برخی از اعضا پیشکسوت صنف به دلیل سن و سال در محل شعبه اصلی انتخابات در مجتمع اداری اصناف به دلایلی چون ازدحام زیاد و شلوغی  و نداشتن پارکینگ و .. سخت بود، وزارت صمت با تقاضای برگزاری انتخاب در دو شعبه و تعیین شعبه دوم در پاساژ الغدیر که به 7 منطقه  استقرار طلافروشی ها اعم از پاساژملت، پاساژ الغدیر، سه راه بازار، خیابان آستانه ، پاساژ ارم ،پاساژ حجت و چهار راه بازار نزدیک است موافقت کرد، لذا انتخابات در شعبه دوم نیز بنا به پیش بینی های امنیتی انجام شده،  با آرامش و امنیت برگزار شد.

 کمیسیون نظارت باید و نباید را مشخص می کند

وی با اشاره به اینکه در زمان برگزاری انتخابات ، رئیس اتاق اصناف استان قم  و نماینده استانداری نیز سرکشی های لازم را انجام داده اند تصریح کرد: بر اساس آیین نامه قانون نظام صنفی ، کمیسیون نظارت به اعتراض ها رسیدگی و نتیجه کارشناسی را اعلام می کند.

میره ای اظهار داشت: متاسفانه قبل از رسیدگی کمیسیون نظارت به اعتراض مطرح شده برخی از اعضا نسبت به اطلاع رسانی تعیین شعبه دوم برخی افراد در کانال ها و سایت های خبری اعلام کرده اند که باید انتخابات قم باطل شود که این امر و استفاده از کلمه باید درست نیست و باید منتظر بررسی ها و نظر کمیسیون نظارت بود.

 مشارکت دو برابری در انتخابات با تعیین شعبه دوم

منتخب هیات مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر قم اظهار داشت: با توجه به اطلاع رسانی در تابلو های نرخ نسبت به تعیین شعبه دوم، اعضا اتحادیه  1.5 تا 2 برابر دوره های قبل در انتخابات مشارکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در هیات مدیره قبلی اختلافا زیادی وجود داشت که مانع پیشبرد امور صنف می شد ابراز امیدواری کرد هیات مدیره جدید با همدلی و وحدت با  اعضا اتحادیه مشکلات صنف را رفع کنند.

میره ای ادامه داد: دوره رونق اتحادیه طلا و جواهر قم به زمان مدیریت آقای الماس پور و حدود 15 سال قبل برمی گردد که هیات مدیره قوی و عملکرد تاثیر گذاری داشتند که امیدمی رود هیات مدیره جدید نیز مانند آنها بتواند با عملکرد خود صنف را راضی کند.

بیشتر بخوانید:

نتایج انتخابات اتحادیه طلاوجواهر قم

  انتهای پیام/

برچسب:

اتخابات اتحادیه طلاوجواهر

اتحادیه طلا قم

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت