گروه بین الملل پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز): به نقل از وبسایت نشنال جولر، تا 10 جولای (19 تیرماه) بیش از 100 میلیون کاربر در تردز وجود داشت و این تعداد همچنان در حال رشد است.
با صفحه اصلی که بیشتر شبیه توییتر است تا اینستاگرام یا فیس بوک (سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی متا)، این برنامه در حال حاضر بیشتر روی متن متمرکز است.
برای کاربرانی که از منفی بودن توییتر و/یا جنبه های تبلیغاتی آشکار اینستاگرام ابراز تاسف می کنند، این برنامه خوشایند به نظر می رسد.
در حال حاضر هشتگ ها روی این برنامه کار نمی کنند. با این حال، قابلیت کشف یکی از مزایای اصلی پلتفرم جدید است (در ادامه در این مورد بیشتر خواهد شد.)
ورود آسان تردز نیز به شما کمک میکند، زیرا بسیاری از فرآیندها خودکار و متصل به حساب(های) اینستاگرام و/یا فیسبوک شما هستند.
دووال اوستیل و جن کالن ویلیامز، نویسندگان این گزارش می گویند: هیجان ایجاد شده ما را وسوسه کرد، بنابراین هر دوی ما در 48 ساعت اول راه اندازی تردز ثبت نام کردیم. ما همچنین تحقیقاتی انجام دادیم و با برخی از کارشناسان در مورد اینکه چگونه این پلتفرم جدید ممکن است برای صنعت جواهرات اعلا مفید باشد صحبت کردیم.
کارشناسان موافق هستند که جواهرسازان باید اکنون به تردز بپیوندند
با توجه به مرحله توسعه برنامه برای این اَپ نوپا، برخی از جواهرسازان تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد نحوه برقراری ارتباط کاربران در تردز بدانند، ترجح می دهند منتظر بمانند. کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم، موافق هستند که اکنون زمان پیوستن است.
توصیه میکنیم حساب خود را طوری تنظیم کنید که نام منحصربهفرد خود را حفظ کنید، دقیقاً مانند تصاحب مالکیت URL وبسایت قبل از اینکه شخص دیگری این کار را بکند.
به گفته «ببه بخشی»، اینفلوئنسر جواهرات و بنیانگذار Champagne Gem،«حضور شما در تردز بهتر از نبودتان است. این برنامه میتواند به سرعت تکامل یابد، و بهتر است الان به جای آینده به این قطار متحرک افکار تصادفی، بحثهای جدی و لحظات شخصی ملحق شوید.»
همچنین نگران داشتن استراتژی در این مرحله نباشید.
طبق پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی Later.com، «دانلود برنامه برای کشف آنچه در انتظارتان است، اولین قدم است. در این مرحله، همه چیز در مورد پذیرش اولیه، پیمایش و آشنایی با رابط کاربری است... فعلا در مورد داشتن استراتژی تردز مانند اینستاگرام استرس نداشته باشید.»
یکی از بزرگترین مزیت های برنامه جدید این است که فالوورهای شما به راحتی می توانند شما را پیدا کنند. حتی اینفلوئنسرهای جواهرات مانند «بخشی» که به طور گسترده دنبال میشدند، از این موضوع راحت شدند.
او گفت: «توانایی فالوورهای شما برای یافتن آسان شما یک عامل کلیدی برای من بود. من شخصاً زمانی که در سال 2009 در توییتر ثبت نام کردم و اخیراً در سال 2021 که به تیک تاک پیوستم، با مشکل مواجه شدم. این یک امتیاز بزرگ برای من بود، و مطمئنم که میتواند باعث شود برندهای جواهرات با حرکت به یک اپلیکیشن دیگر، اعتماد بهنفس بیشتری داشته باشند و جذب فالوور خود را از صفر شروع نکنند.»
واقعی و مثبت بودن
دلیل دیگری که تردز مورد توجه قرار گرفته است این است که حداقل در حال حاضر به عنوان یک محیط کمتر «سمی» تلقی می شود. در این زمین بازی مجازی جدید یافتن سؤالات خنده دار و تفکر برانگیز و همچنین حس آزمایش کردن امری طراوت بخش است.
همانطور که شروع می کنید، تعاملات خود را مثبت نگه دارید و مهمتر از همه، به جای تبلیغ کارتان، واقعی باشید.
شی کوری، مدیر عامل و بنیانگذار آژانس رسانه های اجتماعی Catch Social، نیاز به واقعی بودن را توضیح داد.
کوری گفت: «آنچه تردز را از دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی متمایز میکند، تأکید آن بر ارتباط واقعی، به جای تبلیغ آشکار محصولات یا خدمات (حداقل در حال حاضر) است.»
او ادامه داد: « به جای اینکه حلقه خود را به سادگی نشان دهید و ویژگی های آن را به نمایش بگذارید، تردز تعامل واقعی با فالوورها و دنبال کنندگان بالقوه را تشویق می کند. این برنامه فضایی برای مکالمات، اشتراکگذاری محتوای مرتبط، تبادل نظرات ظریف یا حتی طرح سؤالات تفکربرانگیز برای جرقه زدن بحثها فراهم میکند. در حالی که میتوانید محتوا را با محصول یا خدمات خود مرتبط کنید، اما باید احساس طبیعی داشته باشد و کمتر شبیه به فروش باشد.»
بخشی موافق است و میگوید: «فکر میکنم فضای آرام در تردز میتواند ارتباط صمیمانهتری با فالوورهای شما ایجاد کند. می توانید آنها را به یک سفر شخصی و ناب ببرید تا دوباره آنها را با برند خود ارتباط دهید.»
بخشی گفت: «بحثها را در مورد طراحی ها شروع کنید، نظرات آنها را بپرسید، یا در مورد مراحل "پشتصحنه" ساخت یک قطعه صحبت کنید، یا کارمندان، موقعیت مکانی و/یا محیط کارتان را برجسته کنید – اینها همه راههای جذابی برای یافتن دنبالکنندگان جدید هستند.»
توصیه می کنیم تا حد امکان از تصاویر استفاده کنید، زیرا تصاویر زیبا از جواهرات اعلا همیشه چشم نواز هستند. فقط از زبان تبلیغاتی خودداری کنید. در عوض، از تصاویر برای سرگرمی یا آموزش استفاده کنید.
میل به مثبت بودن را در نظر داشته باشید. از آنجا که تردز هنوز جدید و تازه است، حال و هوای «مکان شاد» را با طنز و/یا حسن نیت حفظ کنید.
دسترسی به نسل جوان
در چند سال گذشته، بسیار از جواهرسازان شنیدهایم که از دشواری دسترسی به مصرفکننده های جوانتر که به Gen Z معروف هستند گلایه میکنند.
یکی از شگفتیهای لذتبخش در این مرحله افتتاحیه تردز این است که نسل جوان ثابت کردهاند که اولین پذیرندگان آن هستند.
داشتن یک حساب تردز غیر سمی، غیر تبلیغاتی و آموزشی می تواند راهی نسبتا آسان و مقرون به صرفه برای جذب فالوورهای بیشتر از این جمعیت باشد.
Fohr، یک آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار معتبر، گزارش میدهد که حتی اینفلوئنسرها نیز از پلتفرم جدید برای رسیدن به نسل جوان استفاده میکنند.
به گفته این آژانس، «برخی سازندگان میگویند در مقایسه با توییتر، که مخاطبان آن اکثریت از نسل جوانتر نیستند، تردز به آنها کمک میکند تا به مخاطبان جوان از طریق متن برسند… چیزی که تردز را متمایز میکند، ادغام یکپارچه آن با نمایه اینستاگرام فرد است که به عنوان یک بازدارنده قوی در برابر پنهان شدن و انتشار اظهارات نفرتآمیز یا توهینآمیز عمل میکند.»
برای این نسل جوانتر، تمرکز بر واقعی بودن بسیار مهمتر است. با توجه به دسترسی مداوم آنها به اطلاعات، آموزش ممکن است راهی سرگرم کننده برای جواهرسازان برای تعامل یا یافتن دنبال کنندگان جدید این نسل باشد.
کوری می گوید: «یک جواهر فروش یا خردهفروش میتواند مشتریان خود را با این سؤال که آیا تفاوت بین برش زمردی و براق را میدانید جلب میکند؟ ذهن های پرسشگر می خواهند بدانند. آنها می توانند سؤال را با یک تصویر در کنار آن برای شروع یک موضوع گفتگو ادغام کنند.»
او افزود: «با این حال، مهم است که به جای صرف پست کردن یک محتوا و دور شدن، وقت خود را صرف نظر دادن و پاسخ دادن به تردز های دیگران کنید.»
سایر ایدههای مبتنی بر متن عبارتند از پرسیدن سؤالاتی مانند: «در خرید یک جواهر جدید، چه چیزی برایتان مهمتر است؟ طراحی، قیمت، مواد یا خالق/طراح/نام تجاری؟»
نکات کلیدی
اولاً نیازی به تردید نیست. همین الان ملحق شوید. کاوش کنید و لذت ببرید. حتما قبل از پست گذاشتن زیاد به مخاطبان گوش دهید تا ببینید آنها به چه نوع محتوایی پاسخ می دهند.
بخشی گفت: «فکر میکنم عامل اصلی برای من این است که گفتوگویی را شروع کنم که در آن همه بتوانند نظر خود را بسنجند و اظهار کنند. اینگونه است که ما با به اشتراک گذاشتن ایده ها، جامعه ای از علاقه مندان به جواهرات، طراحان و خرده فروشان را شکل داده و به هم متصل می کنیم.»
و کوری گفت: «بدون اینکه خیلی تبلیغاتی به نظر بیایید واقعی باشید. محتوای قابل ارتباط را به اشتراک بگذارید، حتی اگر ربطی به جواهرات نداشته باشد. از نشان دادن حس شوخ طبعی نترسید. برای تحریک مکالمه سوال بپرسید. و مهمتر از همه، فعالانه با دیگران ارتباط برقرار کنید!»
بیشتر بخوانید:
تردز ، رقیبی جدید در شبکه های اجتماعی
مجموعه جواهرات صورتی «باربی» پیش از اکران فیلم «باربی»
زمرد کلمبیایی، عضو جدید کلکسیون تیفانی
منبع:
https://nationaljeweler.com/articles/12116-creative-connecting-why-jewelers-should-try-threads
انتهای پیام/
نظری ثبت نشده