طراح و ایده پرداز طلا و جواهر؛

درآمد ماهانه 200 تا هزار دلار از طراحی جواهرات

میر شهیدی عنوان کرد: یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد دلاری  از طراحی طلا و جواهر استفاده از پلتفرم ها و سایت های فروش طرح است.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1402/10/05 | 13:10

نظری ثبت نشده

درآمد ماهانه 200 تا هزار دلار از طراحی جواهرات

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ مهندس نیلوفر میرشهیدی، طراح و ایده پرداز طلا و جواهر و مدیر آکادمی میر شهیدی بیان داشت:  طراحان طلا و جواهر می توانند با فروش فایل طرح ها و ایده های خود درآمد ماهانه 200 تا هزار دلار را داشته باشند.

وی افزود: از سال 2013 تا کنون اغلب طراحان از طریق وب سایت ها و پلتفرم ها طرح های خود را به بازار  ارائه و با فروش فایل سه بعدی طرح کسب درآمد دارند.

میر شهیدی تصریح کرد: ارائه طرح از طریق پلتفرم ها علاوه بر این مزیت دیگری هم دارد که در این فضا زمینه ارتباط بین طراح و سفارش دهنده فراهم می شود و طراحان می توانند به صورت سفارشی کار طراحی را قبول کنند و کسب درآمد داشته باشند.

فروش طراحی های طلا و جواهر  به 32 کشور دنیا

وی اظهار داشت: آکادمی ما طرح های خود را به برندهای مختلف می فروشد و در حال حاضر به 32 کشور دنیا طرح می فروشیم و آنالیز خوبی در مورد سلیقه و نیاز کشور ها داریم.

میر شهیدی بیان داشت: در طراحی جواهرات سفارشی نگاه به جهان هستی و آنچه که در ذهن سفارش دهنده است تبدیل به طرح می شود.

وی ادامه داد: طراحی جواهرات سفارشی در آکادمی از صفر تا صد از ایده کار، طراحی کاغذی، مدلسازی سه بعدی، پرینت 3 بعدی، مدل سازی اولیه با متریال نقره، ساخت با طلا و آبکاری اتفاق می افتد.

این طراح و ایده پرداز طلا و جواهر اذعان داشت: در مجموعه ما علاوه بر آشنایی طراحان با بازار کار، اماده سازی و پشتیبانی هنرجویان  برای شرکت در مسابقات بین المللی طراحی جواهرات انجام می شود.

میر شهیدی ادامه داد: برخی از مسابقات بین المللی طراحی جواهرات به دو شکل رایگان و دارای هزینه ورودی  برگزار می شود که آموزشگاه این مسابقات را به هنرجویان اعلام و اطلاع رسانی می کند و از طراحان برای شرکت در مسابقات حمایت می شود.

بیان طرح و ایده مهمترین نکته در مقام آوری در مسابقات خارجی

میر شهیدی اظهار داشت: مهمترین نکته در مسابقات بین المللی طراحی جواهرات توضیح طرح و ایده و نگاه ایده پرداز است و به جهت توجه و اهمیت به این موضوع  هر ساله هنرجویان آکادمی ما بیشترین مقامها را در مسابقات طراحی  و ایده پردازی و به ویژه  مسابقات طراحان جواهرات آکادمی هنری ریاچی ایتالیا کسب می کنند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل موفقیت هنرجویان و طراحان ایرانی در این مسابقات ریشه ادبی و فرهنگی کشور است که با طرح تلفیق می شود و خواننده از آن لذت برد.

میر شهیدی با بیان اینکه در مسابقات ریاچی طریقه بیان ایده ها باعث برنده شدن افراد می شود خاطر نشان کرد: فلورانس شهر هنری ایتالیا و برای حفظ جو هنری شهر و دانشگاه های خود پذیرش دانشجوها را فقط از طریق استعداد یابی انجام می دهد و به همین جهت برندگان مسابقات ریاچی ایتالیا برای تحصیل در دانشگاه فلورانس پذیرش می شوند.

وی در بیان اهداف خود با تاکید بر اینکه هدف من این است که صدای طراحان و استعدادهای ایران را به گوش دنیا برسانم اذعان داشت: داشتن یک مرکز که بتواند ایده و طرح برای تمام مجموعه های نیازمند به ایده پردازی از صنایع چوب، پلاستیک، حتی صنایع خودرو ارائه کند مهمترین هدف 5 سال آینده است که امید می رود با نگاه بین المللی محقق شود.

ایران به لحاظ ایده پردازی و طراحی  در دنیا حرف برای گفتن دارد

میر شهیدی با اشاره به اینکه کشور ایران دارای فرهنگ غنی و استعداد های فراوان و داستان های زیبایی است بیان داشت: به لحاظ تکنولوژی برای هم طراز شدن با اروپا و آمریکا باید خیلی بجنگیم ولی  در حوزه ایده و طرح، کشور ظرفیت بسیار خوبی دارد و می تواند رقابت کند .

 وی با اشاره به اینکه  در سال های گذشته بسیاری از برند های بزرگ مثل تیفانی و کارتیر و .. در ارائه کاتالوگ جدید تنها یک یا دو ایده جدید ارائه می کنند و طرح ها بازگشت به طرح های قدیمی است که بخشی از آن سیاست بازار است و بحث دیگر نداشتن  ایده و طرح جدید است بیان داشت: کشور ما به لحاظ ایده و طرح ظرفیت بالایی دارد.

ضرورت حمایت از طراحان و تسهیل حضور در نمایشگاه های خارجی

میر شهیدی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل حمایت های دولت ترکیه از تولید کننده و صادر کننده، طراحان ترکیه به تمام دنیا طرح می فروشند که اگر زمینه شرکت طراحان ایران در نمایشگاه های خارج از کشور به عنوان پاویون تسهیل شود می تواند کمک بزرگی به ایده پردازان و طراحان باشد تا بتوانند صدای خود را به گوش دنیا برسانند.

میر شهیدی تصریح کرد: یکی دیگر از راه های حمایت از طراحان برگزاری ( Event )ها  و نمایشگاه های هنری که چندان هزینه زیادی نداشته ولی باز خورد خبری و بعد بالا و آورده مالی و ارزآوری دارد و صادرات غیر نفتی را محقق می کند.

وی در ادامه با اشاره به ارائه کالکشن جدیدش در مورد مولانا بیان داشت: در طول 13 سال فعالیت در این حرفه کالکشن های زیبا و متفاوتی ارائه داده است که برخی از کالکشن های ارائه شده از وی مانند کالکشن « شکوفایی ذهن» و … در ایتالیا برنده شده اند.

طرح زنان قدرتمند ایران بر روی کالکشن جواهرات

 این طراح و ایده پرداز طلا و جواهر در مورد معرفی کالکشن های ارائه شده از خود بیان داشت: کالکشن های« هفت خوان رستم »، «عاشقانه ها»، «زنان قدرتمند ایران» را از دیگر کالکشن های ارائه شده است که کالکشن  عاشقانه ها روی 10 داستان عاشقانه دنیا از افسانه های یونانی مصری و ایران کار شده است.

وی ادامه داد: در کالکشن زنان قدرتمند ایران نیز طرح هایی از زنان قدرتمند ایران از ایران باستان تا معاصر ارائه شده و زنانی چون ماندانا(مادر کوروش)، آرتمیس(دریاسالار)، آرتادخت (وزیر اقتصاد و دارایی اشکانیان)، ماریا خرسند (مخترع بلوتوث)، مینو اختروند (مدیریت شبکه ریلی اروپا)، مریم میرزاخانی(ریاضیدان ایرانی) و یاسمین مقبلی(خلبان و فضانورد ناسا) طراحی شده اند. 

انتهای پیام/

 

برچسب:

ترند

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت