خلاصه توافقات انجام شده در صنف طلا

از مهلت سه ماهه تا تجمیع سامانه ها

بر اساس جلسات یک هفته گذشته اتحادیه های صنفی با مسئولان دولتی توافقاتی جهت اجرای هرچه بهتر سامانه مودیان و سامانه جامع تجارت در صنف طلاوجواهر انجام شده است. هرچند که برخی از این توافقات تنها از ناحیه اتحادیه ها اطلاع رسانی شده است و مسئولان دولتی به غیر از مسئولان سازمان امور مالیاتی ، فعلا سکوت کرده اند.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/10/10 | 12:10

نظری ثبت نشده

از مهلت سه ماهه تا تجمیع سامانه ها

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) بر اساس جلسات یک هفته گذشته اتحادیه های صنفی با مسئولان دولتی توافقاتی جهت اجرای هرچه بهتر سامانه مودیان و سامانه جامع تجارت در صنف طلاوجواهر انجام شده است. هرچند که برخی از این توافقات تنها از ناحیه اتحادیه ها اطلاع رسانی شده است و مسئولان دولتی به غیر از مسئولان سازمان امور مالیاتی ، فعلا سکوت کرده اند.

چکیده توافقات انجام شده به شرح ذیل می باشد:

1-   بر اساس آخرین نشست با سازمان امور عدم ثبت اطلاعات واحدهای صنف طلا در سامانه مودیان تا سه ماه مشمول جریمه نمی شود. البته اگر واحد صنفی وارد سامانه مودیان شده باشد باید اطلاعات را ثبت کند و مهلت سه ماهه تنها برای کسانی است که هنوز وارد سامانه نشده اند.

2-   ثبت کد ملی مشتریان (مردم) در سامانه مودیان الزامی نیست. البته ثبت کد ملی همکار صنفی الزامی است. به عنوان نمونه اگر معامله ای بین آب شده فروش و بنکدار انجام شود باید کد ملی ثبت شود.

3-   ثبت سرمایه مشاغل مرتبط با طلاوجواهر در سامانه جامع تجارت تا سه ماه به تعویق افتاده است. هرچند هنوز این موضوع را هیچ مقام دولتی تایید نکرده است.

4-   تجمیع سامانه جامع تجارت با سامانه مودیان در آینده . البته با توجه به اینکه خواستگاه این دو سامانه در دو وزارتخانه است ؛ سامانه تجارت (وزارت صمت) و سامانه مودیان (وزارت اقتصاد) ، به نظر میرسد که تجمیع این دوسامانه کار زمان بر و سختی باشد.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

برچسب:

سامانه جامع تجارت

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت