داستان موفقیت نوه میلیاردر افسانه ای چین:
در حالی که بسیاری از برندهای سنتی طلا درگیر تکرار روشهای قدیمیاند، وارث جوان یک خاندان میلیاردی در چین با ترکیب خلاقیت، هنر و فناوری ، مرزهای جواهرسازی را درنوردیده است. آدریان چنگ نشان داده که عصر جدید طلافروشی نه در ویترین های کلاسیک، بلکه در تجربه تعاملی مشتری و همافزایی هوشمند میان طلا و دیگر بازارها شکل میگیرد.
علی اصغر کشانی(نویسنده)
1404/08/18 | 13:08

به گزارش سایت طلا گلد نیوز ؛ وارث نسل سوم بزرگترین خردهفروش جواهرات جهان، آدریان چنگ، با نگاهی تازه به میدان آمده تا امپراتوری خانوادگی ۲۵ میلیارد دلاری چاو تای فوک Chow Tai Fook و گروه املاک New World Development را با ابزارهای فناوری و تفکر نسل دیجیتال متحول کند. چنگ، نوه میلیاردر افسانهای «چنگ یو‑تنگ» و فارغالتحصیل دانشگاه هاروارد، از والاستریت به قلب بازار جواهرات بازگشته تا به گفته خودش، «امپراتوری خانواده را برای عصر جدید بازطراحی کند». او اکنون همزمان مدیرعامل بخش جواهرات و عضو هیئت مدیره گروه املاک خانوادگی است؛ دو بازوی قدرتمندی که امروز بیش از سه هزار فروشگاه، مجموعههای تجاری لوکس و هتلهای بزرگ در سراسر چین و شرق آسیا را در اختیار دارند.

به گزارش گلدنیوز چنگ میگوید مأموریتش ساخت دوبارهی فرهنگ سازمانی است؛ سازمانی که دههها به سبک سنتی اداره میشد. او سلسلهمراتب اداری را شکسته، تیمهای نوآور دیجیتال تشکیل داده و برند خانوادگی را جهانیتر کرده است. Chow Tai Fook اکنون با بیش از ۱۸۰۰ فروشگاه فعال در چین، روی سه محور رشد تمرکز دارد: مشتریان VIP، خریداران ورودی و تجارت الکترونیک.
فروش آنلاین برند طبق برنامه پنجساله قرار است هر سال سه برابر شود.
چنگ در گفتوگو با رویترز تأکید کرده است که «امروز دیگر اندازه جواهرات مهم نیست؛ طراحی، مهارت ساخت و تجربه مشتری تعیینکنندهاند». بر همین اساس، او برند فرهنگی ـ هنری K11 را توسعه داده که ترکیبی از گالریهای مدرن، مراکز خرید و کاربرد هنری فضاهای فروش است. این پروژهها، از هنگکنگ تا شانگهای، در تلاشاند جواهرفروشی را از حالت سنتی به تجربهای تعاملی و الهامبخش بدل کنند.

با این حال این انقلاب نسل سوم تنها در عرصه فناوری خلاصه نمیشود؛ رویکرد کارآفرینانه چنگ به همافزایی بین طلا و ملک نیز شهرت یافته است. او تخفیفهای اختصاصی برای مشتریان طلای ردهبالا در خرید املاک لوکس پیشنهاد میدهد تا وفاداری مصرفکنندگان VIP تقویت شود.
آرون فیشر، رئیس تحقیقات CLSA، آدریان چنگ را «نمونه درخشان مدیریت نسل جدید» میداند؛ مدیری که با ذهنیت جهانی، ساختار خانوادگی را دگرگون کرده و بهترین الگوهای بینالمللی را به درون صنعت جواهر آسیا آورده است.
چنگ با تکیه بر آموزههای پدربزرگش ـ شناخت نیاز مشتری و ساختن «کشتی پایدار» ـ باور دارد که تحول واقعی در وفاداری به اصول و درک زمان مناسب تغییر نهفته است. او میگوید: «اگر موج تغییر را نبینی و سوارش نشوی، کشتی را از دست میدهی». این جمله امروز نه فقط شعار یک وارث موفق، بلکه عصاره تجربه نسلی تازه از رهبران طلای شرق است که سنت را با جسارت دیجیتال پیوند میزنند.
طلافروشی
بازار طلای چین
بازار طلا هنگ کنگ
اخبار مرتبط
نظرات

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده