نشانههای بازگشت جوانان به ساعتهای کلاسیک
انتشار آمارهای تازه از شرکتهای بینالمللی ساعتسازی حاکی از رشد دوباره فروش در بخش ساعتهای مد و لوکس مقرونبهصرفه است. بازگشت علاقه جوانان به ساعتهای آنالوگ و نوآوری برندها در طراحی، موتور اصلی این احیا عنوان شده است.
علی اصغر کشانی(نویسنده)
1404/09/17 | 23:09

به گزارش سایت طلا گلدنیوز، شرکت Movado Group مستقر در پاراموس نیوجرسی اعلام کرد فروش خالص این گروه در سهماهه سوم سال مالی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته و به ۱۸۶.۱ میلیون دلار رسیده است (۱ درصد افزایش بر پایه نرخ ارز ثابت).
مدیرعامل شرکت، افرایم گرینبرگ، در تماس تلفنی مربوط به نتایج مالی گفت:
> «ما از افزایش علاقه میان مصرفکنندگان جوان به ساعتهای مد بهره بردیم و مجموعههایی نوآورانه از ساعت و جواهرات مد طراحی کردیم که در بازارهای اروپا و آمریکا با استقبال چشمگیری مواجه شد.»
او افزود شرکت با وجود افزایش هزینههای ناشی از تعرفهها، توانسته حاشیه سود خود را حفظ کند. توافق اخیر میان آمریکا و سوئیس برای کاهش تعرفه واردات ساعتهای سوئیسی از ۳۹ درصد به ۱۵ درصد نیز از عواملی است که به گفته او، میتواند فشار هزینهها را در آینده کاهش دهد.
گرینبرگ اعلام کرد: «این تحول مثبت به ما کمک میکند تا برای سال آینده برنامهریزی دقیقتری داشته باشیم و نیاز به اصلاح گسترده در قیمتگذاری کاهش یابد. این اتفاق هم به سود مصرفکنندگان آمریکایی است و هم به نفع شرکت.»
این مدیر در گفتوگو با تحلیلگران به تأثیر تعرفهها، برنامههای بازاریابی فصل تعطیلات و عملکرد برندهای زیرمجموعه شرکت اشاره کرده و با خوشبینی از بهبود روندها در بازار ساعتهای مد و لوکس قابلدسترسی یاد کرده است.
به گفته او، این بهبود نتیجه نوآوری در طراحی و اندازه، افزایش استقبال زنان از ساعتهای مدرن و افزایش حضور خریداران جوان در بازار است.
همچنین «شتاب قوی» در رده جواهرات مد نیز مشاهده میشود؛ تحولی که بخشی از آن مربوط به تمایل روزافزون مردان به استفاده از جواهرات است.
پرتفوی برندهای گروه مووادو شامل Movado، Ebel، Concord، Coach و Tommy Hilfiger است.
در دوره نهماهه نخست سال، فروش خالص شرکت ۲ درصد رشد داشته و به ۴۷۹.۷ میلیون دلار رسیده است (۱ درصد با لحاظ نرخ ارز ثابت). بخش عمده این افزایش به رشد فروش برندهای دارای مجوز نسبت داده شد.
در ایالات متحده، فروش خالص سهماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته؛ عاملی که به گفته شرکت ناشی از عملکرد قوی برندهای فشن و تقویت فروش مستقیم به مصرفکننده بوده است.
در مقابل، فروش بینالمللی کمتر از ۱ درصد افزایش یافته که با در نظر گرفتن نوسانات ارزی، ۳ درصد کاهش واقعی را نشان میدهد.
در میان برندهای دارای مجوز، ساعتهای Tommy Hilfiger با مدلهای «آکسفورد» و مجموعه زنانه «میا» فروش بالایی را در چندین بازار تجربه کردهاند.
در بخش جواهرات نیز برند Lacoste با دستبند «متروپل» همچنان یکی از پرفروشترین محصولات را ارائه میدهد.
گرینبرگ درباره برند Calvin Klein اظهار کرد این برند در حال «تقویت جایگاه رهبری خود در ساعتهای زنانه» است که مجموعهای از جواهرات مکمل نیز آن را همراهی میکند.
برند Olivia Burton نیز در ایالات متحده و بریتانیا عملکرد مثبتی داشته که بخشی از این موفقیت مدیون مجموعهی «Mini Groove» و کمپین تبلیغاتی «Mini to the Max» بوده است.
سود ناخالص مووادو در سهماهه سوم برابر با ۱۰۱.۱ میلیون دلار (۵۴ درصد از فروش خالص) بود، رقمی که نسبت به ۹۶.۶ میلیون دلار و همان نسبت ۵۴ درصدی در دوره مشابه سال قبل اندکی افزایش یافته است.
در دوره نهماهه نیز سود ناخالص با ۲۶۰ میلیون دلار در سطح ثابت ۵۴ درصدی از فروش باقی ماند. این ثبات عمدتاً به ترکیب مطلوبتر کانالهای فروش و سبد محصول نسبت داده شد، اگرچه افزایش تعرفهها و نوسانات ارزی بخشی از این مزیت را خنثی کرده است.
با وجود شرایط مثبت، مووادو از ارائه پیشبینی مالی برای سال آینده خودداری کرده و دلیل آن را عدم قطعیتهای اقتصادی و پیامدهای غیرقابل پیشبینی سیاستهای تجاری و تعرفهای عنوان کرده است.
گرینبرگ در پایان گفت:
«ما انتظار یک فصل تعطیلات قوی را داریم و امیدواریم بتوانیم بر این روند مثبت تکیه کنیم، در حالی که برای سال آینده با اطمینان بیشتری برنامهریزی میکنیم.»
ساعت لوکس
بازار طلای امریکا
اخبار مرتبط
نظرات

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده