افزایش واردات طلا در چین و هند

افزایش واردات طلا در چین و هند

حجم واردات خالص طلای چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده این فلز در جهان از مبادی هنگ کنگ در ماه ژوئن به 30.887 تن رسید.

حسین راشدی(مترجم)

1400/05/06 | 00:05

نظری ثبت نشده

افزایش واردات طلا در چین و هند

گروه بین الملل گلدنیوز: در حالی که با ظهور پاندمی کرونا در سال گذشته واردات طلا در چین و هند کاهش چشمگیری پیدا کرده بود، داده­های گمرکی نشان از افزایش آن در ماه ژوئن دارد. در این میان، واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ 42 درصد رشد در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل از آن (مه) نشان می­ دهد اما این رشد برای هند در بازه آوریل تا ژوئن حاکی از جهشی چند برابری نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از اداره سرشماری و آمار هنگ کنگ، واردات خالص طلای چین از طریق هنگ کنگ نزدیک به 42 درصد طی ماه ژوئن در مقایسه با ماه مه که دچار افت شده بود، رشد کرده است.

این داده ها نشان می دهد که حجم واردات خالص طلای چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده این فلز در جهان از مبادی هنگ کنگ در ماه ژوئن به 30.887 تن رسید. این در حالی است که این رقم در ماه مه 21.781 تن ثبت شده است.

واردات خالص طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه مه پس از آنکه در آوریل به بالاترین سطح از ژوئن 2018 رسید، 50 درصد کاهش یافت. کل واردات طلا از هنگ کنگ در ماه ژوئن هم از 26.684 تن به 37.226 تن رسید.

به گزارش گلدنیوز برنارد سین، رئیس بخش چین بزرگ در MKS به رویترز گفت: «طلا اوایل ماه ژوئن تا 50 دلار تخفیف (نسبت به شاخص جهانی) را هم تجربه کرد و علاقه به خرید خوبی در چین وجود داشت. به علاوه، شکارچیان معاملات پرسودی را مشاهده کردیم که هر اونس طلای را در بازار نقدی زیر 1800 دلار خریداری می کردند.»

سین افزود: «با این حال، به دلیل فقدان تقاضا، ما انتظار یک کاهش را در ماه جولای داریم.»

ترکیبی از  افزایش موارد ابتلا به کرونا و مقررات جدید در تجارت فلزات گرانبها، قیمت طلای چین را در اوایل ماه ژوئن نسبت به قیمت های بین المللی 20 تا 50 دلار در هر اونس کاهش داد.

قیمت طلا در ماه گذشته  پس از حرکت بانک مرکزی ایالات متحده مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره، بیش از 7 درصد کاهش یافت تا بیشترین افت ماهانه خود را از ماه نوامبر سال 2016 به ثبت برساند.

«سقوط قیمت طلا در ماه ژوئن باعث جذابیت طلا شد. معامله گران چینی که در ابتدای سال تمایلی به خرید نداشتند، به نظر می رسد در ماه ژوئن برخی از موقعیت های خرید را اتخاذ کرده اند.»

در همین حال، اطلاعات گمرک سوئیس هفته گذشته نشان داد صادرات طلای سوئیس به سرزمین اصلی چین در ماه ژوئن کاهش یافت.  

در اوایل این ماه، بانک پس انداز پستی چین با اشاره به نوسانات قیمت و افزایش ریسک های تجاری، اعلام کرد که افتتاح حسابهای جدید برای تجارت در بازار فلزات گرانبها را متوقف کرده است.

داده های هنگ کنگ تصویر کاملی از خرید طلای چین ارائه نمی دهد زیرا طلا از طریق شانگهای و پکن نیز وارد می شود.

در روزهای گذشته همچنین اطلاعات واردات هند به عنوان بزرگترین واردکننده طلای دنیا منتشر شد.

جهش چند برابری واردات طلای هند

بر اساس داده های وزارت بازرگانی هند، واردات طلا که تاثیری در کسری حساب جاری این کشور دارد، در سه ماهه آوریل - ژوئن 2021 به دلیل پایه ضعیف آن در سال گذشته ناشی از پاندمی کرونا به چند برابر افزایش یافت و به 7.9 میلیارد دلار رسید. این داده ها نشان می دهد که واردات فلز زرد هند در مدت مشابه سال گذشته به 688 میلیون دلار کاهش یافته بود.

با این وجود، واردات نقره با 93.7 درصد کاهش به 39.4 میلیون دلار رسید.

افزایش قابل توجه واردات طلا منجر به رشد کسری تجاری این کشور، به معنای اختلاف بین واردات و صادرات، به حدود 31 میلیارد دلار در ماه های آوریل تا ژوئن شده است.

هند بزرگترین وارد کننده طلا است که عمدتا تقاضای صنعت جواهرات را برآورده می کند. از نظر حجم، این کشور سالانه 800-900 تن طلا وارد می کند.

صادرات سنگ های قیمتی و جواهرات هند طی سه ماه نخست سال مالی جاری به 9.1 میلیارد دلار در مقابل 2.7 میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری رویترز و اکونومیک تایمز هند

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

طلا

پیشنهاد ویژه

چین

هند

واردات طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت