اقبال نسل جوان چین به طلای میراث

اقبال نسل جوان چین به طلای میراث

برای بسیاری از مصرف کنندگان جوان ثروتمند چینی، سادگی مدرن از بین رفته است و وقتی در مورد جواهرات حرف می زنیم، سنت مجددا به صحنه باز میگردد.

حسین راشدی(مترجم)

1400/06/08 | 00:06

نظری ثبت نشده

اقبال نسل جوان چین به طلای میراث

به گزارش گلدنیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، فروش دستبند طلا، آویز، گوشواره و گردنبند که از اژدها، ققنوس، گل فاوانیا و سایر الگوها و نمادهای سنتی چینی استفاده می کند، در بین مصرف کنندگان، به ویژه کسانی که در دهه 20 و 30 سالگی هستند، در حال افزایش است و به رشد تقاضای طلا پس از رکود ناشی از پاندمی در این کشور کمک می کند.در واقع اینطور به نظر میرسد که اقبال نسل جوان چین به طلا باستانی افزایش پیدا کرده است.

طلای میراث

مدیران این صنعت می گویند که رونق تجارت الکترونیک و غرور ملی باعث افزایش تقاضا برای آنچه که طلای میراث (heritage gold) خوانده می شود، شده است که به هنرهای پیچیده نیاز دارد ( و این دقیقا اقبال نسل جوان چین به طلا است )و می تواند قیمتی پریمیوم 20 درصد یا بالاتر نسبت به جواهرات طلای معمولی داشته باشد.

به گفته شورای جهانی طلا  (WGC)، محبوبیت این قطعات جدید از اواسط سال 2020 شروع به افزایش کرد و به تقاضای دوبرابری جواهرات طلا در چین - بزرگترین مصرف کننده فلز در جهان - در نیمه اول سال 2021 نسبت به سال قبل از آن، منجر شد.

علاقه مصرف کنندگان جوان

اقتصاد تقویت شونده و بهبود هزینه های مصرف کننده به فروش این طلا کمک می کند. علاقه نسل جوان چین به طلا با طرح های کلاسیک و اغلب جواهرات طلای تکه تکه با روکش مات، نقطه عطفی در ذائقه آنها به این فلز گرانبها است، که قبلاً به عنوان نشانه ای نمایانگر ثروت و نماد موقعیت برای نسل های قدیمی، کنار گذاشته شده بود.

این امر همچنین باعث بهبود وضعیت بازار طلا در زمانی می شود که تقاضای هند، دومین مصرف کننده بزرگ جهان، به دلیل تاخیر در عروسی ها، یعنی جایی که طلا به طور سنتی در جهیزیه گنجانده شده است، تحت تأثیر قرار گرفته است.

کلکسیون طلای میراث

خرده فروشان بزرگ جواهرات در چین مانند Chow Tai Fook Jewellery Group که در هنگ کنگ ثبت شده و همینطور Luk Fook Holdings International در این مورد گفتند که کلکسیون های طلای میراث آنها به خصوص در میان مصرف کنندگان جوان عملکرد خوبی داشته اند.

چو تای فوک به عنوان بزرگترین جواهرساز چین از نظر ارزش بازار می گوید کلکسیون طلای میراثش سهمی 40 درصدی در کل خرده فروشی محصولات طلا در سرزمین اصلی چین طی سال چینی که در مارس 2021 به پایان رسید داشته که 29 درصد رشد نسبت به سال پیش از آن نشان می دهد و بالاترین رشد در میان همه انواع جواهرات این شرکت بوده است.

بخشی از جذابیت طلای میراث به ویژه میان جوانان معکس کننده میل به وطن دوست بودن در مقابل برخی برندهای پوشاک غربی است که حاوی مضامینی مانند نگرانی در مورد اتهامات حقوق بشری در منطقه شینژیانگ چین بود. پکن این اتهامات را رد کرده است.

اقبال نسل جوان چین به طلای میراث
اقبال نسل جوان چین به طلای میراث
کشف یک مقبره 1500 ساله با جواهرات در چین در3 تصویر

اقبال نسل جوان چین به طلای میراث

سرمایه اجتماعی در چین

رولند ونگ، مدیرعامل بخش چین شورای جهانی طلا در این مورد گفت: «نسل جوانتر زمانی بزرگ شدند که اقتصاد چین قوی تر (از گذشته) بود و آنها اعتماد بیشتری درباره توسعه چینی دارند و ممکن است حس تحسین کمتری نسبت به فرهنگ غرب داشته باشند.»

او ادامه می دهد: «آنها می خواهند فرهنگ سنتی چینی بیشتری در زندگی روزمره خود داشته باشند که می تواند از طریق آنچه که می پوشند و نوعی که خانه شان را دکور می کنند، بیان شود... طلای میراث این هدف را برآورده می کند.»

ژائو که یک مدیر فروش 29 ساله از استان شرقی ژیانگسو است در این باره گفت که 30 هزار یوآن (معادل 4620.15 دلار) در سال جاری برای یک دستبند و گیره مو برای استفاده روزمره هزینه کرده. او قصد دارد روزی آنها را به دختر دو ساله اش بدهد.

فرهنگ و آیین

ژائو گفت: «من واقعا فرهنگ چینی را دوست دارم و محصولاتی با مضمون تاریخ چین را ترجیح می دهم. من معمولا لباس سنتی Han-style می پوشم که به همین دلیل طلای میراث را انتخاب می کنم تا با ظاهر کلی ام مطابقت داشته باشد.»

طلافرشان می گویند این محصولات به طور فزاینده ای میان جوانان در پکن، شانگهای و دیگر شهرهای بزرگ محبوب شده اند و رونق تجارت الکترونیک از آنجایی که دسترسی مصرف کنندگان را به گزینه های محصولات جواهرات بسیار بیشتر می کند، این روند را تقویت می کند.

ژائو همچنین اظهار کرد: «پاندمی قطعا باعث شد من بیشتر برای جواهرات طلا خرج کنم... این نوع طلا موجب فروش بسیاری در پخش زنده شد.»

  • تقاضا برای جواهرات طلا در نیمه اول سال 2021 در چین دو برابر شد.
  • یک عامل آن محبوبیت طلا میان مصرف کنندگان در دهه 20 و 30 سالگی بوده است.
  • رونق وطن­ دوستی و تجارت الکترونیک به این روند کمک کرد.
  • انتظار می رود بازار طلای میراث چین تا سال 2024 به 15 میلیارد دلار برسد.

فرصت طلایی

تولیدکنندگان جواهرات طلا با انتظار از تقاضای بلندمدت طلای میراث در حال افزایش سرمایه گذاری در آن هستند. یک مدیر در شرکتی تولیدی در شنژن که به دلیل اینکه اجازه صحبت با رسانه ها را نداشت نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت شرکتش پس از آنکه سفارشات بزرگی از برندها و مصرف کنندگان عمده دریافت کرد، مخصوصا طلای میراث را در سال جاری بیشتر تبلیغ می کند.

او گفت: «فروش طلای میراث در تعطیلات سال نو چینی فوق العاده بود و از فروش جواهرات طلای معمولی سبقت گرفت.»

این منبع ادامه داد: «پس از مشاهده این روند، شرکت ما تحقیق و توسعه خود را در زمینه طراحی و فناوری گسترش داد تا طرح های جدید بیشتری از طلای میراث خلق کند. سایر تولیدکنندگان جواهرات طلا در شنژن نیز همین کار را می کنند.»

ریکاوری صنعت طلا

انجمن طلای چین گفته که طلای میراث به اصلی ترین نیروی پیش برنده ریکاوری این صنعت از تاثیر پاندمی تبدیل شده است و به نظر می رسد این رشد سریع ادامه داشته باشد.

به گفته شرکت مشاوره ای بازار و صنعت طلا به نام Beijing Zhiyan Kexin Consulting بازار طلای میراث در چین از 2017 تا 2019 دو برابر شده است و به نظر می تواند تا سال 2024 به 100 میلیارد یوآن (معادل 15.43 میلیارد دلار) برسد. پیشبینی می شود سهم طلای میراث از بازار جواهرات طلا از 2 درصد در سال 2017 به یک چهارم در سال 2024 برسد.

این شرکت در یک گزارش در ژانویه در مورد طلای میراث گفت: «شرکت های جواهرات طلا به سرعت در حال شناختن اهمیت ارزش فرهنگی هستند و در حال عمیق شدن در آن هستند.»

منبع: خبرگزاری رویترز

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

طلای چین

میراث طلای چین

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت