نشست "فناوری های نوظهور در صنعت گردشگری و هتلداری" برگزار شد

آنچه صنف طلا و جواهر از فناوری‌های نوظهور در گردشگری و هتلداری باید بداند

کاربرد هوش مصنوعی در هتل ها باید ساده سازی شود، در نتیجه به سراغ اپلیکیشن ها می روند اما همیشه اپلیکیشن ها یک بومی سازی نیاز دارند. در بحث هایی مانند رضایت مشتری، ارتباط مستمر با مشتریان، گردشگری کودک، گردشگری سالمند و... می توان از تکنولوژی های نوین بهره برد.

علی اصغر کشانی(نویسنده)

1403/09/23 | 16:09

نظری ثبت نشده

آنچه صنف طلا و جواهر از فناوری‌های نوظهور در گردشگری و هتلداری باید بداند

به گزارش سایت طلا گلدنیوز؛ به نقل از روابط عمومی خانه اندیشمندان علوم انسانی، نشست "فناوری های نوظهور در صنعت گردشگری و هتلداری" به همت گروه گردشگری خانه اندیشمندان علوم انسانی، روز سه شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۳ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. مهران امیر حسینی دبیری این نشست را برعهده داشت. خلاصه ای از گزارش این نشست در ادامه می آید.

غلام حیدر ابراهیم بای سلامی، رئیس بنیاد توسعه ی گردشگری پایدار، اظهار داشت: از خانه اندیشمندان علوم انسانی به خاطر برپایی چنین نشست هایی تشکر می کنم. موضوع امروز، موضوع مهمی است و جای آن را دارد که در عرصه علوم انسانی بیشتر به آن توجه کنیم. ساختارهای اجتماعی دارد جلوتر از کتاب ها و نوشته ها حرکت می کند. با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، نظام اجتماعی در آستانه یک تحول عظیم است. فرهنگ در حال تغییر است. اقتصاد متحول شده و مرزها را درنوردیده است. نمی توان به نیازهای جدید، پاسخ های قدیمی ارائه کرد.

وی افزود: گردشگری یک امر فرابخشی است و حالت سیال دارد. گردشگری اسانس فعالیت های فرهنگی و اقتصادی است. گردشگری فقط یک صنعت نیست بلکه یک قدرت است اما در ایران به دلیل انزوای بین المللی و رویکردهای عامیانه ایدئولوژیک چندان نتوانسته است قدرت پیدا کند. گردشگری در ایران سنتی، محدود و پراکنده است. اگر بخواهیم این محدودیت را رفع کنیم، باید به پارادایم نوآوری و تکنولوژی های نوین رو بیاوریم. برای رهایی از سنتی بودن، می توان به بخش خصوصی اتکا کرد.

در ادامه محسن امامی، مدیرعامل انجمن متخصصان گردشگری، ابراز داشت: ما بدون داشتن یک مبانی فکری و ایجاد زیرساخت های فکری نمی توانیم به تحولات برسیم. صنعت هتلداری و گردشگری مجبور است به روز شود تا نیازها را پاسخ دهد. در حال حاضر گردشگری به یک خواست عمومی تبدیل شده است. در گذشته این طور نبود و امروز این پیشرفت اتفاق افتاده است.

وی افزود: هیچ موضوعی را نمی توانیم پیدا کنیم که به گردشگری ارتباط نداشته باشد چون محور گردشگری، انسان است. در مورد هوش مصنوعی، ما باید بتوانیم هوش مصنوعی را در بستر زندگی افراد وارد کنیم به شکلی که به ارزش های سنتی و ایرانی ما ضربه نخورد. کاربرد هوش مصنوعی در هتل ها باید ساده سازی شود، در نتیجه به سراغ اپلیکیشن ها می روند اما همیشه اپلیکیشن ها یک بومی سازی نیاز دارند. در بحث هایی مانند رضایت مشتری، ارتباط مستمر با مشتریان، گردشگری کودک، گردشگری سالمند و... می توان از تکنولوژی های نوین بهره برد.

خانه اندیشمندان علوم انسانی

null
برچسب:

خانه اندیشمندان علوم انسانی

هتلداری

فناوری های نوظهور

صنعت گردشگری

غلام حیدر ابراهیم بای سلامی

محسن امامی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت