در همایش صادرات طلا مطرح شد

کندی سرعت رفع موانع در کشور، مانع توسعه صادرات طلا

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه تبریز عنوان کرد: تک تک کارگاه های تولیدی طلا وجواهر به شرط رفع موانع می توانند صادر کننده باشند ولی متاسفانه سرعت رفع موانع در کشور ما بسیار کند است.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/08/30 | 18:08

نظری ثبت نشده

کندی سرعت رفع موانع در کشور، مانع توسعه صادرات طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ دکتر فاریابی، مدیر گروه اقتصاد دانشگاه تبریز در اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته در دانشگاه تبریز بیان داشت: برای صادرات اعتقاد، علم و همت دسته جمعی لازم است که امید می رود همت اتحادیه طلا و جواهر تبریز در این امر عاقبت روشنی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش به عنوان  اولین پیوند اتحادیه طلا و جواهر تبریز با دانشگاه نقطه آغاز پر برکتی برای ذینفعان این حوزه باشد.

فاریابی به کارگاه های تولیدی طلا و جواهر جهت آمادگی برای صادرات و ورود به بازارهای خارجی توصیه کرد: همه عوامل مورد نیاز صادرات اعم از مهارت، انگیزه، داشتن حامی، ریسک پذیری، برند سازی، داشتن استراتژی و نقشه راه، داشتن محصول بالقوه و .. را مد نظر بگیرند و تمام نقصان های موجود در کسب و کار خود را رفع کنند.

موفقیت در بازار های داخلی لازمه ورود به بازار های خارجی

وی ادامه داد: اگر تولید کنندگان بخواهند بدون توجه به بازار داخلی،  به بازار خارجی بپیوندند اشتباه بزرگی انجام داده اند و ضروری است ابتدا بازار داخلی را اشباع و با برند شدن و توانمندی کامل و با تقویت خود به بازار های خارجی وارد شوند، چرا که بدون موفقیت در بازار های داخلی ورود به بازار های خارجی توصیه نمی شود.

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه تبریز  با تاکید بر اینکه بازار امروز پر از ریسک است و اگر کسی نمی خواهد ریسک کند نباید وارد بازار شود بیان داشت: برای ورود به بازار خارجی بایستی دانش بازار خارجی از زبان تکلم تا حقوق بین الملل را داشت که در این راستا نیز تولید کنندگان در کنار کار تولید خود، بایستی امر تیم سازی و تقسیم کار در بخش های حقوقی، برند سازی، تبلیغات ، ارتباطات ، گمرک و .. را انجام دهند.

طلا و جواهر ، نقره و گوهر سنگ  تاریخ انقضا دارند

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت نوآوری ارائه محصولات به روز و مورد نیاز و متناسب با بازار بیان داشت: مصنوعات طلا و جواهر و نقره و گوهر سنگ هم تاریخ انقضا دارند و نمی توان مصنوعات و محصولات که به روز نیستند را به بازار عرضه کرد.

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه تبریز  بیان داشت: استفاده از یک قالب به طور مستمر در ساخت مصنوعات ، اصلا نوآوری نیست و نشان از کسب کار آماده برای صادرات نمی باشد

وی خاطر نشان کرد: در دنیای امروز تولید کننده مجبور است رویدادها را رصد کنند و با توجه به اینکه حرکات سلبریتی ها الگو جامعه است تولید کننده ناگزیر است که از لباس تا طلا و جواهر  سلبریتی ها توجه کند و حتی باید آگاه باشد که وقتی رنگ سال 2024 اعلام شده است از این امر در در بسته بندی ها و نوآوری ها بهره بگیرد.

هزینه های سنگین ورود به بازار های خارجی بدون تحقیق

فاریابی  در ادامه به تولید کنندگان توصیه کرد برای داشتن آمادگی صادراتی باید در مورد بازار خود مفصل تحقیق کنند و بدون تحقیقات بازار، برای بازار خود تصمیم نگیرند و بدون تحقیقات بازار، وارد بازار خارجی نشوند چرا  امتحان آن اصلا مجانی نبوده و هزینه زیادی برایشان خواهد داشت.

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه تبریز تصریح کرد: برای داشتن محصول صادراتی موفق باید سلیقه مشتری و افزایش قیمت های احتمالی با شوک های متعدد را در نظر بگرفت  و مزیت رقابتی و توان رقابتی خود را در بازار داخلی محک زده و تقویت کرد.

وی با بیان اینکه صادرات برای تمام هنرمندان و کسب و کار لازم نیست و وقتی محصولات تولیدی در بازار کشش دارد ضرورتی نیست همه وارد حوزه صادرات شوند افزود: برای صادرات تمام انرژی و منابع مالی را بایستی در تمام حوزه ها مقایسه کنند چرا که اگر لطمه ای به کسب و کارها ایجاد شود هیچ کس نه دولت نه مجلس و نه قوه قضاییه حمایتی از آنها نخواهد داشت.

یک کشور برای سرپا ماندن باید صادرات داشته باشد

فاریابی در ادامه تصریح کرد: یک کشور برای سرپا ماندن باید صادرات داشته باشد که نمونه موفق در این مورد، کشور همسایه ترکیه است که علیرغم همه مشکلات تورمی و کارشکنی هایی که در کشور تجربه می کند ولی به دلیل داشتن اقتصاد و  پایه های اقتصادی خوب و حمایت های خوب دولت  از صنعت و هنرمندان هیچ اتفاقی در اقتصاد کشورش رخ نداده است.  

فاریابی در ادامه با اشاره به اینکه  برای صادرات یک برنامه مناسب نیاز است و بایستی از فکر و ایده جوانان و افراد موفق در این حوزه انگیزه و اعتماد به نفس گرفت افزود: برای کسب آمادگی در صادرات باید نحوه فروش، برند سازی متناسب و پنجه تبلیغاتی (هدف تبلیغ، بودجه تبلیغ، رسانه تبلیغ، اندازه گیری اثربخشی تبلیغ ) نحوه ترخیص کالا و بیمه و آیین نامه ها و بخشنامه های گمرکی، روش های توزیع و شیوه توزیع در کشورها را را یاد گرفت تا تعارضی در توزیع ایجاد نشود.

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه تبریز داشتن سیاست پس از فروش را ضروری دانست و بیان داشت: به منظور آموزش مدیریت کسب و کار و آمادگی واحد های تولیدی برای صادرات مقرر شده است با همکاری اتحادیه طلا و جواهر تبریز و دانشگاه دوره های مدیریت کسب و کار برای فعالین حوزه طلا و جواهر در آینده نزدیک برگزار شود .  

برچسب:

ترند

صادرات طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت