فروش 50سوت طلای آب شده استاندارد جهانی ندارد

رها شدگی صنعت طلا در فضای مجازی

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد  وضعیت فعلی فضای مجازی در حوزه صنعت طلا بیان داشت: متأسفانه صنعت ما در فضای مجازی دچار «رهاشدگی» شده است و متاسفانه بسیاری از افرادی که حتی الفبای این صنعت را نمی‌دانند – نه صلاحیت اخلاقی دارند و نه تخصص فنی – در این فضا فعال هستند و حتی کلاس‌های آموزش فروشندگی طلا برگزار می‌کنند.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1404/05/19 | 10:05

نظری ثبت نشده

رها شدگی صنعت طلا در فضای مجازی

به گزارش سایت اخبار طلا و جواهر گلدنیوز ، سید محمود فضل‌آذر شربیانی، نایب‌رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران در نشست خبری اتحادیه طلا و جواهر تهران به مناسبت روز خبرنگار گفت: ما با اصل فضای مجازی مخالف نیستیم، چرا که دنیا به این سمت حرکت می‌کند، اما باید کنترل و نظارت جدی داشته باشد.

فروش 50سوت طلای آب شده استاندارد جهانی ندارد

شربیانی در مورد چالش های پلتفرم‌های فروش طلا، مخصوصا طلای آب‌شده، نیز تصریح کرد: از سال گذشته بارها با آقای بذرافشان و سایر همکاران به مسئولان هشدار داده‌ایم که این پلتفرم‌ها – که در هیچ جای دنیا مشابه‌شان را به این شکل نداریم – نباید بدون دستورالعمل مشخص فعالیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: فروش طلای آب‌شده به‌صورت خرد (مثل ۵۰ یا ۱۰۰ سوت) به مردم، استاندارد جهانی ندارد. حتی تبلیغاتی دیده‌ایم با عنوان «فروش طلا بدون مالیات و کارمزد» که باید از نظر قانونی بررسی شوند. شربیانی افزود: متأسفانه از زمان رونق این پلتفرم‌ها در پاییز پارسال، تولید داخلی ما به شدت آسیب دید و بسیاری از تولیدکنندگان متضرر یا تعطیل شدند؛ لذا ما خواستار مشورت و همکاری جدی مسئولان با اتحادیه پیش از صدور مجوزها هستیم.

نایب‌رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بخش عمده این صفحات و فروشگاه‌های مجازی تنها مصنوعات طلا می‌فروشند و مشکلی با آن‌ها نداریم، بلکه استقبال هم می‌کنیم. اما درصد کمی – شاید حدود ۱۰ درصد – به فروش طلای آب‌شده می‌پردازند که همین بخش کوچک، بیشترین آسیب را به تولید زده است.

فروش طلای خارجی ممنوع است

وی در مورد فروش مصنوعات طلا با برند خارجی  و ایتالیایی با 40 درصد قیمت بالاتر در برخی طلافروشی های شهر اعم از منطقه کریم‌خان تهران، که به اصطلاح جزو فروشندگان «لاکچری» هستند ،بیان داشت: طبق قوانین کشور، فروش مصنوعات خارجی به طور کلی ممنوع است و خوشبختانه در سال‌های اخیر ساخت مصنوعات طلا در ایران رشد قابل‌توجهی داشته‌ و امروز می‌توانیم با کشورهایی مانند ترکیه و حتی ایتالیا رقابت کند.

وی افزود: اگر مسئولان کشور بستر و ابزارآلات به‌روز را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کنند، اطمینان دارم که در ۵ یا ۶ سال آینده می‌توانیم از ایتالیا هم پیشی بگیریم.

مصنوعات طلای ایرانی ، قابل رقابت در بازارهای جهانی هستند

شربیانی تصریح کرد: ساخت مصنوعات باکیفیت نیازمند استفاده از تکنولوژی روز است. به دلیل تحریم‌ها، واردات بعضی تجهیزات با مشکل مواجه است. ما استادکاران ماهر زیادی داریم، هم پیشکسوت و هم جوانان تحصیل‌کرده که به سرعت پیشرفت می‌کنند، اما نبود ابزار پیشرفته جلوی شکوفایی کامل آن‌ها را گرفته است.

نایب‌رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران  اظهار داشت: اگر حمایت و سرمایه‌گذاری لازم انجام شود، می‌توانیم در سطح جهان حرف های زیادی بزنیم.

وی خاطر نشان کرد: از سال 91 به منظور توسعه آموزشی صنعت طلا یک «مرکز علمی-کاربردی» تحت نظر وزارت علوم به اتحادیه طلا و جواهر واگذار شده است که پس از یک وقفه، چند سالی است که دوباره این مرکز فعال شده و هم کلاس‌های آزاد (مانند شناخت سکه و فروشندگی) و هم دوره‌های ترمیک در مقاطع کاردانی و کارشناسی برگزار می‌کند.

شربیانی اذعان داشت:  تاکنون حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر فارغ‌التحصیل و بیش از هزار دانشجوی فعال داریم و خوشبختانه همه فارغ‌التحصیلان جذب بازار کار شده‌اند. توصیه می‌کنم متقاضیان آموزش حتماً از مراکز معتبر و با مشورت متخصصان اقدام کنند تا متحمل هزینه‌های بیهوده نشوند. 

برچسب:

اتحادیه طلا تهران

پلتفرم فروش طلای آنلاین

طلای خارجی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت