کاهش تقاضا برای مصنوعات طلا در نمایشگاه طلای دوبی
سومین دوره نمایشگاه «جواهرات، سنگ های قیمتی و فناری دبی» موسوم به (JGT) وضعیت این شهر را به عنوان مکانی مناسب برای معامله گران الماس و پتانسیل آن برای پیشی گرفتن از هنگ کنگ به عنوان مقصد نمایشگاه تجاری پاییزی ، تایید کرد.
حسین راشدی(مترجم)
1403/09/05 | 14:09
به گزارش گلدنیوز به نقل از وبسایت راپاپورت، به گفته «آشیش گارگ»، رئیس بازرگانی شرکت «کِی جی کِی دایاموندز» در امارات متحده عربی و یکی از اعضای هیئت مدیره گروه طلا و جواهرات دبی، این نمایشگاه که اخیرا برگزار شده، برای فروشندگان الماس موفقیت آمیز بود.
گارگ گزارش داد: «معاملات الماس بیشتر از مشتریان خردهفروشی و جواهرات بود.» او افزود که سر فروشندگان اسرائیلی، بلژیکی و هندی به ویژه در دو روز اول نمایشگاه شلوغ بود.
این رویداد که 12 تا 14 نوامبر برگزار شد، با نمایشگاه طلا و جواهرات و ساعت (JWS) در ابوظبی در 13 تا 17 نوامبر همپوشانی زمانی داشت، که ممکن است دلیلی بر ترافیک کم خریداران جواهرات باشد. شرکتهای فروش طلا، الماس، سنگهای قیمتی رنگی و جواهرات تمامشده و نیمهتمام در کنار ارائهدهندگان فناوری بستهبندی و فناوری جواهرات در نمایشگاه حضور داشتند. شرکتهای تولیدکننده الماس مصنوعی نیز حضور داشتند، اما حاضران به ترافیک کم این بخش هم اشاره کردند.
گارگ گفت که «کِی جی کِی» یکی از اولین شرکت هایی بود که در پنج سال گذشته از آنتورپ به دبی نقل مکان کرد و پس از آن 30 تا 40 شرکت دیگر همین کار را کردند. او امارات متحده عربی را رقیب قدرتمندی برای جایگزینی نمایشگاه سپتامبر هنگ کنگ برای معامله گران الماس می داند.
او توضیح داد: «هنگ کنگ طی دو تا سه سال گذشته در تجارت الماس چندان خوب عمل نکرده است. این کار در دبی راحت تر است. هیچ مشکلی برای ویزا وجود ندارد، زیرساخت های عالی، هتل های عالی و زندگی شبانه خوبی اینجا هست. ورود افراد به دوبی نیز بسیار راحت است.»
امسال این رویداد میزبان بیش از 350 غرفهدار از 25 کشور بود. چین، هنگ کنگ، هند، ایتالیا، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، ترکیه و ایالات متحده غرفه های اختصاصی داشتند. از جمله شرکت های الماس دارای غرفه می توان به Choron، Hari Krishna Exports، Pace Gems،Shree Ramkrishna Exports (SRK) و Stargems اشاره کرد.
سخنگوی شرکت تولید کننده الماس «ونوس جولز» همچنین انتظار دارد نمایشگاه جواهرات، سنگ های قیمتی و فناوری دبی به بزرگی نمایشگاه هنگ کنگ شود و به افزایش تعداد غرفه داران در این نسخه از نمایشگاه اشاره کرد.
به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، نظرات در مورد محصولات طلا به دو بخش تقسیم شد. برخی گفتند که قیمت های بالاتر و کاهش بازدیدکنندگان از روسیه و چین باعث کاهش تقاضا شده است، در حالی که برخی دیگر شاهد ادامه فروش قدرتمند طلا بودند.
آرپان مهتا، مدیر عامل شرکت« اوروستار دایاموندز» مستقر در دبی، گفت که افزایش قیمت طلا در واقع باعث بهبود تقاضا شده است. او توضیح داد: «مردم زمانی به طلا علاقه دارند که اوضاع رو به افزایش باشد، زیرا میخواهند چیزی را مصرف کنند که بازدهی مثبتی از نظر سرمایهگذاری داشته باشد.»
اکثر غرفه داران موافق بودند که دبی به مرکز تجارت پیشرو برای محصولات خام و صیقلی تبدیل شده است. اوروستار دارای دفاتری در ایالات متحده و هنگ کنگ و همچنین یک کارخانه در بوتسوانا است و مهتا به افزایش کلی کالاهای تولید شده از آفریقا که از طریق دبی ترانزیت می شوند اشاره کرد.
یک تولید کننده سنگ های رنگی به نام «نیو گوی جمز» که مستقر در ایتالیا است برای اولین بار در نمایشگاه دبی شرکت کرد. هارش کهندلوال، مالک این شرکت گفت: «با توجه به وضعیت جهانی بازار، ما از این نمایشگاه بسیار راضی هستیم.» اگرچه او از مشتریان و روابط جدید راضی بود، اما متوجه شد که خریداران محتاط هستند. او افزود که حفظ روابط پربار با مشتریان در آسیای مرکزی و امارات می تواند برای شرکت های اروپایی چالش برانگیز باشد.
به گفته کهندلوال، شرکتش در نسخه 2025 نمایشگاه دبی حضور نخواهد داشت. با این حال، «کِی جی کِی» برای دو سال آینده غرفه رزرو کرد و نشان داد که به قدرت تجاری این نمایشگاه برای صنعت الماس اعتماد دارد.
الماس
نمایشگاه جواهرات دوبی
بازار طلای دوبی
نمایشگاه جواهرات ابوظبی
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده