رشد فروشندگان آنلاین طلا در نمایشگاه هنگ کنگ
فعالان صنعت با اشاره به تقاضای پایدار برای سنگهای قیمتیِ با کیفیت بالا و طرحهای بینظیر در نمایشگاه «جواهرات و سنگهای قیمتی آسیایی هنگ کنگ 2025» (JGA) ، گفتند که خریداران آسیایی در این نمایشگاه چهار روزه، نقش عمده ای داشتند.
حسین راشدی(مترجم)
1404/04/11 | 11:04
نسخه آسیایی نمایشگاه بین المللی طلا و جواهرات و سنگهای قیمتی هنگ کنگ 2025 از 19 تا 22 ژوئن در «مرکز همایشها و نمایشگاههای هنگ کنگ» برگزار شد.
به گزارش سایت اخبار طلا و جواهر گلدنیوز به نقل از وبسایت «جولری نِت»، اکثر غرفهداران گفتند که تعداد زیادی از مشتریان چینی در این نمایشگاه حضور داشتند، در حالی که آسیای جنوب شرقی نیز حضور خوبی داشت. خریداران عمدتاً به دنبال الماسهای قیمتی، سنگهای قیمتی و مرواریدهای مرغوب و همچنین قطعه های استثنایی و طرحهای نفیس بودند.
«سلین لاو»، مدیر نمایشگاههای جواهرات در شرکت «اینفورما مارکِتس جولری» به عنوان برگزارکننده نمایشگاه، در روز سوم نمایشگاه به خبرنگاران گفت که بر اساس دادههای اولیه، تعداد بازدیدکنندگان نسبت به نمایشگاه 2024 افزایش یافته است و افزود که بازدیدکنندگان چینی بیشتری در مقایسه با سال گذشته در این نمایشگاه حضور داشتند.
او گفت: «ما در مقایسه با نمایشگاههای قبلی، شاهد بازگشت خریداران چینی در ماه ژوئن امسال بودیم. و اگرچه کاهشی در تعداد خریداران بینالمللی وجود نداشت، اما وضعیت کمی متفاوت بود و حضور قویتری از کشورهای آسیایی مشاهده شد.»
لائو همچنین بر حضور رو به رشد خردهفروشان آنلاین و پخشکنندگان آنلاین در نمایشگاه تأکید کرد. با توجه به شبکه تجارت الکترونیک بسیار پیشرفته چین، موانع ورود به پلتفرمهای جواهرات به طور قابل توجهی کاهش یافته و باعث ایجاد نوع جدیدی از خریداران تجاری شده است. فروشندگان آنلاین از سایر بازارهای آسیایی نیز در JGA حضور داشتند.
او با اشاره به نمایشگاه ویژه «اورینت ادیسه 2» به عنوان یکی از این پروژههای آموزشی برای تجارت، توضیح داد: «ما به موفقیت مشتریان خود متعهد هستیم - هر چه خریداران بتوانند بیشتر بفروشند، نمایشگاه بهتر خواهد بود. ما با ارائه اطلاعات به خردهفروشان آنلاین و پخشکنندگان زنده، به آنها در افزایش دانش درباره محصولشان کمک میکنیم و با اطلاع قبلی، به آنها در منبع یابی کمک میکنیم.»
علاوه بر این، فروشندگان آنلاین نقش مهمی در ایجاد فرهنگ جواهرات در بین نسلهای جوانتر ایفا میکنند. به گفته لاو، مصرفکنندگان جوانتر بیشتر به سمت پلتفرمهای آنلاین نسبت به فروشگاههای سنتی خردهفروشی جواهرات جذب میشوند. و با بهبود وضعیت مالی آنها، در نهایت قطعه های جواهرات گرانتری خریداری خواهند کرد.
او گفت: «اساساً، ما خوشحالیم که شاهد رونق کانالهای فروش مختلف در این نمایشگاه هستیم زیرا این امر فرصتهای بیشتری را برای غرفهداران ما فراهم میکند.»
به گفته «جاش سالتزمن» از «Nomad’s»، سنگهای قیمتی با رنگهای درجه یک، سریعترین رشد را در JGA امسال داشتند که در صدر آنها آکوامارین، اسپینل و تورمالین قرار داشتند.
به طور خاص، خریداران اسپینلهای صورتی ویتنام را در کنار تورمالینهای نعنایی و صورتی ترجیح دادند و اکثر مشتریان از بازارهای آسیایی بودند. تورمالینهای تالاب، که عموماً از تقاضای ثابتی در بازار برخوردار بودهاند، نیز در این نمایشگاه محبوب بودند.
سالتزمن خاطرنشان کرد: «ما مشتریان جدید زیادی از آسیا داشتیم. بازارهای اصلی ما آسیا، ایالات متحده و اروپا هستند، اما میدانیم که JGA بیشتر بر آسیا تمرکز دارد. ما انتظار داریم در نمایشگاه جواهرات و سنگهای قیمتی هنگ کنگ در ماه سپتامبر با اروپاییها و آمریکاییها ملاقات کنیم.»
در همین حال، قیمتها عمدتاً به دلیل افزایش تقاضا برای رنگهای مرغوب و کیفیت بالای جواهرات، رو به افزایش هستند. چالش دیگر، تهیه مواد جدید است. سالتزمن توضیح داد: «فروش برای ما مشکلی ندارد، اما دوباره پر کردن موجودی بسیار دشوار است، به خصوص اسپینلها و گارنتهای ماندارین.»
«کیفر تانگ»، مدیرعامل شرکت «PN Gems» نیز از حضور بازدیدکنندگان در نمایشگاه راضی بود. او گفت: «تعداد بازدیدکنندگان از انتظارات ما فراتر رفت و ما در مقایسه با سال گذشته با خریداران جدیتری ملاقات کردیم. ما همچنین با مشتریان جدیدی از تایلند و هند ارتباط برقرار کردیم.»
برترین عملکردها مربوط به یاقوتهای سرخ، یاقوت کبود و زمردهای مرغوب بود و خریداران در هزینههای خود کمتر محتاط بودند. تانگ اظهار داشت: «مردم در نهایت ارزش سرمایهگذاری سنگهای قیمتی رنگی با کیفیت بالا را تشخیص میدهند.»
او گفت: «هدف ما نمایش طرحها و صنایع دستی نوآورانه خود است - نه فقط به مشتریان داخلی، بلکه به خریدارانی از سراسر جهان. عملکرد نمایشگاه فراتر از انتظارات ما بود.» این شرکت با خریدارانی از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، فیلیپین و هند نیز ملاقات کرد.
«شانتانو ناولاخا»، مالک «آسترلا کرییشنز» به نوبه خود گفت که آنها با مشتریان جدیدی از عربستان سعودی و کویت ارتباط برقرار کردهاند. ناولاخا افزود: «ما از ملاقات با مشتریان جدید خوشحال شدیم که این نمایشگاه را برای ما بسیار پربار کرد. این یک نشانه مثبت است که در ماه سپتامبر ادامه می یابد.»
در همین حال، «چتان کومار پالریوالا»، مدیر شرکت «ویتال تریدینگ» گفت که نمایشگاه JGA امسال پربار بوده است و پیشنهادات این شرکت در دستهبندیهای مختلف محصولات، از جواهرات طلا گرفته تا قطعات الماس و اقلام الماس آزمایشگاهی، در این نمایشگاه توجهها را به خود جلب کرده است.
پالریوالا توضیح داد: «ما با خریداران اروپایی که سفارش مجموعه جواهرات الماس را ثبت کرده بودند، ملاقات کردیم و همچنین چندین قطعه از قطعات ما را برای موجودی انتخاب کردند. خریدارانی از آندورا، اسپانیا و ایتالیا از جواهرات ساخت ژاپن ما راضی بودند و از همکاری با ما هیجانزده بودند. خریداران آمریکایی به سمت دستبند و گردنبند تنیسی جذب شدند.»
«پوکت خوناپاکورن»، مدیرعامل شرکت «گمبوری» در همین حال گفت که نمایشگاه بسیار کم رونق بود و یکی از دلایل آن را برگزاری چندین نمایشگاه در نیمه اول سال 2025 عنوان کرد که ممکن است بر تقاضا تأثیر گذاشته باشد. بسیاری از بازدیدکنندگان نیز قیمتهای بسیار پایینی را درخواست میکردند.
او خاطرنشان کرد: «بازار اروپا ثابت بوده اما هیجانانگیز نبوده است در حالی که بازار چین هنوز رکود دارد. با این حال، ما از این واقعیت که جواهرات در نمایشگاه خوب عمل کردند، دلگرم هستیم. امیدواریم این امر منجر به تقاضای بیشتر برای سنگهای قیمتی از سوی تولیدکنندگان جواهرات شود.»
«شوبهام ماهشواری» از «کونمینگ دایموندز» نیز همین نظر را داشت و افزود که نمایشگاه برای ژوئن آرام بود.
او اظهار داشت: «صنعت الماس انتظارات کمی داشت. ما با برخی از مشتریان جدید آشنا شدیم - شما همیشه در نمایشگاه با افراد جدیدی ملاقات میکنید. در مجموع، نمایشگاه بسیار ضعیفی بود، اما باید در نظر داشته باشیم که هنوز عدم قطعیت زیادی وجود دارد.»
قیمت الماسهای رنگی فانتزی نیز ثابت ماند، که به گفته ماهشواری میتواند برای این بخش نویدبخش باشد. او اظهار داشت: «بزرگترین مزیت این است که قیمتهای ما به اندازه قبل نوسان ندارند. ما از این نظر در سمت امنتری هستیم. با این حال، مردم اکنون به دنبال خرج کردن برای اقلام لوکس نیستند. امیدواریم که در ماه سپتامبر شاهد مثبت شدن اوضاع باشیم.»
به گزارش گلدنیوز فارسی «ویپول سوتاریا»، مدیر فروش و بازاریابی شرکت «دارماناندان دایموندز» به بهبود قابل توجه بازار چین اشاره کرد و گفت که خریداران سرزمین اصلی حضور پررنگی در نمایشگاه داشتهاند.
سوتاریا گفت: « از شلوغی و تجارت در نمایشگاه JGA امسال شگفتزده شدیم. بازار چین بازگشته است و اگرچه مقادیر کمتر از قبل است، اما هنوز نشانه خوبی برای بازار است. ما متوجه شدیم که آنها خریدهای خود را کمی کاهش دادهاند و اقلام با کیفیت متوسط را انتخاب کردند.»
این شرکت همچنین با مشتریانی از فیلیپین، کامبوج، ویتنام، استرالیا، ژاپن، کره، سنگاپور و سایر کشورها ملاقات کرد. بسیاری از آنها به الماسهای رنگی فانتزی علاقهمند بودند.
«مابل لو»، مدیر شرکت طراحی اصالت«V&M» گفت که قطعه های طلای زرد ۱۸ عیار این شرکت با چوب آگار در نمایشگاه با استقبال خوبی روبرو شد. V&M در جواهرات طلای ۱۸ عیار، به ویژه گوشوارههای مروارید، انگشتر و گردنبندهای خاص، تخصص دارد.
لو گفت: «ما بر ارائه چیزی منحصر به فرد تمرکز داریم. بازار اصلی ما چین است، اما از ارتباط با خریدارانی از خاورمیانه، دبی و استرالیا بسیار خوشحال شدیم. علاقه آنها به طرحهای ما، ما را تشویق میکند تا به نوآوری ادامه دهیم و دسترسی خود را به خارج از کشور گسترش دهیم.»
«آرون چن»، مدیر بخش توسعه شرکت جواهرات «شنژن جِمهورن»، نیز شاهد تقاضا برای اقلام استثنایی بود. این شرکت طیف متنوعی از جواهرات از جمله طلای سخت ۲۴ عیار، طلای عیار و قطعات جواهر و غیره را که با استفاده از فناوری پیشرفته ساخته شدهاند، ارائه میدهد.
«مجموعه طلای آرورا» این شرکت در نمایشگاه توجه زیادی را به خود جلب کرد. این خط جواهرات که با استفاده از ماشینآلات پیشرفته CNC ساخته شده است، دارای قطعه های طلا با جلوه رنگینکمانی است. مجموعه جامع زنجیر آن نیز بازخورد مثبتی دریافت کرد و خریداران به زنجیرهای طلای سخت ابراز علاقه کردند.
به گفته چن، پیوستن به JGA یک حرکت استراتژیک برای این شرکت بود زیرا به دنبال گسترش به بازارهای خارج از کشور است.
نمایشگاه جواهرات هنگ کنگ
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده