به گزارش
گلدنیوز به نقل از وبسایت جولری مگزین، روز افتتاحیه نمایشگاه جواهرات سیدنی بسیار پرشور بود و بازدیدکنندگان می آمدند تا جدیدترین محصولات و طرحها را ببینند.
در ساعت 5 بعدازظهر که به طور سنتی میتوان انتظار کاهش معاملات را داشت، مذاکرات پر شور ادامه یافت.
ساعت افتتاحیه روز دوم ساکت بود. با این حال، طولی نکشید که نمایشگاه دوباره پر شد و سفارش ها تا بعد از ظهر ادامه داشت.
روز سوم با یک فضای آرام معمولی آغاز شد. با این حال، با گذشت زمان و نزدیک شدن به تعطیلی نمایشگاه، افزایش درخواستها و سفارشهای لحظه آخری بسیاری را مشغول کرد.
گری فیتز-روی، مدیر عامل اکسپرتیز ایونتس، گفت که ماهیت در حال تغییر این صنعت و نقش چند جانبه که نمایشگاههای تجاری برای شرکتکنندگان مختلف بازی میکنند، بینش مهمی به آنها داد.
او به جولر گفت: «موضوع رایجی که در تمام آخر هفته شنیدهایم، تغییر بوده است و با شنیدن این موضوع لبخند میزنم زیرا احساس میکنم سالها است که در مورد این موضوع با غرفهداران خود صحبت میکنیم. کسبوکارها باید میل به تغییر داشته باشند، در غیر این صورت عقب می مانند.»
فیتز-روبی ادامه داد: «نمایشگاهها اهداف متعددی را برای افراد مختلف دنبال میکنند و پس از همهگیری کرونا، واضح است که هدف بخش بزرگی از این رویدادها برای بسیاری از افراد، مشارکت شخصی و ایجاد رابطه است. فروش همیشه هدف اصلی است، اما واقعاً فروش به ارتباط بستگی دارد.»
فیتز-روی افزود که خریداران در سالهای اخیر رویکرد خود را نسبت به نمایشگاههای تجاری تغییر دادهاند و گفت که تامینکنندگان باید برای پاسخگویی به تقاضاهای جدید انعطافپذیر باشند.
او توضیح داد: «خرده فروشان به وضوح با یک استراتژی تصفیه شده به این رویدادها می آیند. آنها با دانش و تحقیق بیشتری نسبت به قبل می آیند زیرا نمی توانند در این شرایط بیش از حد هزینه کنند. آنها تحقیقات خود را انجام داده اند. اگر در لیست آنها نیستید، باید آماده باشید که آنها را با محصول، نمایشگر یا پیشنهادی وسوسه کنید که مزیت رقابتی را به آنها بدهد که در جای دیگر نخواهند یافت.»
تقاضای بالا
در آخرین دقایق نمایشگاه سیدنی، یکی از تامین کنندگان بسیار خوشحال بود – «تایم ساپلای» و مدیر عامل آن «کن ابوت».
او به جولر گفت: «عملکرد این سال برای ما نزدیک به رکورد خواهد بود، واقعاً یک نمایشگاه باورنکردنی بود. صادقانه بگویم، سرمان شلوغ بود.»
او ادامه داد: «شما همیشه به بهترین ها امیدوار هستید، اما من فکر نمی کنم می توانستیم پیش بینی کنیم که همه چیز به این خوبی پیش برود. هر برندی که ما نمایندگی می کنیم با استقبال خوبی مواجه شده است.»
تایم ساپلای همچنین برند دانمارکی «سیف جاکوبز جولری» را به عنوان برندی که احتمالا در کانون توجه قرار خواهد گرفت، شناسایی کرد.
کن ابوت در مورد این برند دانمارکی گفت: «سیف جاکوبز فوق العاده بوده است. ما نه تنها از تعداد سفارشهایی که دریافت کردهایم، بلکه از بازخورد بازدیدکنندگان نیز هیجانزده هستیم.»
برند «ایکچو» به دلیل طراحی غرفه اش در نمایشگاه بسیار محبوب بود و از طرف بازدیدکنندگان و تامین کنندگان دیگر مورد تحسین قرار گرفت.
اریکا میلر، مدیر عامل ایکچو گفت که نمایشگاه سیدنی محبوبیت سنگ های قیمتی استرالیا مانند عقیق و مروارید را تقویت کرد.
میلر گفت: «ما تعریفهای زیادی در مورد استند خود دریافت کردهایم که شنیدن آن برای همه واقعاً خوشحال کننده است. ما واقعاً از طراحی آن راضی هستیم، احساس می کنیم چیزهای زیادی در مورد اینکه چه کسی هستیم و چه کار می کنیم می گوید.»
او توضیح داد: «در حدود 12 ماه گذشته، تمرکزمان را روی عقیق گذاشته ایم و بازخوردی که در مورد جواهرات خود داشته ایم، روشن کرده است که در مسیر درستی هستیم.»
چشم انداز بین المللی
این نمایشگاه برای همه غرفهداران بینالمللی یکسان نبود - برخی گزارشها از فروش قوی حکایت می کرد، در حالی که برخی دیگر تلاش میکردند تا خردهفروشهای محلی در غرفه شان پا بگذارند.
خرده فروشان ممکن است از برخورد با غرفه داران بین المللی که برای نمایش مناسب محصولات خود و/یا تبلیغ و ترویج حضور خود در این رویداد وقت صرف نکرده اند احساس بی میلی کنند.
فیتز-روی گفت که غرفه داران بین المللی باید مراقب شرایط بازار برای خریداران باشند.
او گفت: «من فکر میکنم آنچه برای غرفهداران بینالمللی واضح بود این بود که خردهفروشان استرالیایی به دلایل مختلفی در انجام تجارت در خارج از کشور بسیار محتاط هستند - چه به دلیل نگرانیهای زنجیره تأمین باشد یا صرفاً عدم آشنایی با تأمینکننده.»
او همچنین گفت: «استرالیایی ها می خواهند با شرکت هایی که مایل به سرمایه گذاری در صنعت محلی با حضور سه یا چهار ساله هستند، تجارت کنند. این بسیار بیشتر از قیمت ها یا کیفیت محصول شما برایشان مهم است.»
سنگ های قیمتی فراوان
وقتی صحبت از سنگ های قیمتی رنگی می شود، دو غرفه دار در کانون توجه قرار گرفتند.
در سال 2021، گروه SAMS بیش از 400 هزار قیراط یاقوت کبود استرالیایی را در حراجی در تایلند با برنامه ریزی برای راه اندازی یک مجموعه بزرگ جدید خریداری کرد.
دو سال بعد، کلکسیون «رویاهای یاقوت کبود» به موفقیتی خروشان دست یافت. بازدیدکنندگان و استیو در بدروسیان، مدیر عامل شرکت، از دیدن به ثمر نشستن ریسک و تلاششان خوشحال شدند.
او گفت: «ما بسیار خوشحال هستیم. این کلکسیون در دو سال گذشته برای ما کار عشقی بوده است، ما آن را به عنوان دستهای شناسایی کردیم که میتوانیم چیزی جدید، بدیع و تازه را از نظر طراحی به ارمغان بیاوریم و در این نمایشگاه، تمام آن کار سخت نتیجه داده است.»
در نزدیکی این غرفه، برند «ال جِی وست» تاکید بر الماس های منحصر به فرد و کمیاب داشت. این شرکت دو سال گذشته را به امید بالا بردن شهرت الماس های رنگی فانتزی در استرالیا سپری کرده است.
این تلاش ها شامل مشارکت با موزههای ویکتوریا و نمایش یکی از بزرگترین مجموعههای الماس رنگی فانتزی، از جمله آرگیل ویولت نمادین بود.
مدیر عامل آن، ویلیام گانت در این باره گفت که «ماموریت انجام شد.»
او گفت: «ما به آنچه که در نظر داشتیم دست یافتیم - اطمینان از حضور این الماس های قابل توجه در صنعت جواهرات استرالیا.»
او ادامه داد: «ما ارتباطات با کیفیت زیادی در نمایشگاه سیدنی ایجاد کردهایم و از فرصتهای شبکهای که داشتهایم سپاسگزاریم. هدف ما همیشه این بوده است که مطمئن شویم این الماس ها به خوبی شناخته شده اند و بازار را در مورد آنچه انجام می دهیم و ارائه می دهیم آموزش دهیم.»
استقبال خوب از نمایشگاه
نمایشگاه سیدنی فرصتی حیاتی برای گروه های خرید این صنعت است تا با اعضا به صورت انفرادی کار کنند.
گلن پوکلینگتون، مدیر عامل نشنال جولر گفت که اهمیت گردهمایی های صنعتی بزرگ تقویت شده است.
او گفت: «ما در روز شنبه استقبال واقعاً خوبی داشتیم. حدود 150 عضو در جلسه توجیهی صبحگاهی ما شرکت کردند که فوق العاده بود.»
او همچنین گفت: «اعداد خوب به نظر می رسند. با توجه به آنچه تامین کنندگان به ما گفته اند، به نظر می رسد که رفت و آمدها اندکی کاهش یافته است، اما فروش قوی بود.»
پوکلینگتون گفت که تعدادی از تامین کنندگان که در کنفرانس سالانه «نیشن واید تایم اوت» در فیجی در ماه مه شرکت کرده بودند، گزارش دادند که تعاملات در آن رویداد منجر به سفارش در نمایشگاه سیدنی شده است.
او گفت: «تامین کنندگان ما خوشحال هستند و اعضا خوشحال هستند، و این چیزی است که در پایان برای ما مهم است.»
«شاید با توجه به شرایط اقتصادی، کمی تاخیر در بازار وجود داشته باشد، شاید برای خرده فروشان تردید وجود داشته باشد، اما این نوع رویدادها هنوز هم بسیار مهم هستند. داشتن فرصتی برای ملاقات رو در رو و ایجاد ارتباطات حیاتی است زیرا هرگز نمی دانید که چند ماه بعد چه چیزی تغییر خواهد کرد.»
منابع:
https://www.jewellermagazine.com/Article2/12529/International-Jewellery-Fair-Change-is-inevitable-progress-is-optional
https://www.jewellermagazine.com/Article/12527/International-Jewellery-Fair-2023-Action-packed-opening-day
https://www.jewellermagazine.com/Article/12528/International-Jewellery-Fair-2023-The-Story-Continues
بیشتر بخوانید:
شروع رقابت کارآموزان طلافروشی در استرالیا
صنعت عقیق استرالیا با اشتباه دولتی مواجه شد
آینده صنعت طلای استرالیا
انتهای پیام/
نظری ثبت نشده