معرفی موزه‌ها در ایام تعطیلات نوروز این بار موزه تمبرهای طلا و نقره با عنوان موزه «تمبرهای زینتی» خانه سکه ایران؛

مجموعه منحصر به فرد تمبرهای طلا و نقره در موزه تمبرهای زینتی ایران

موزه تمبرهای طلا و نقره یا تمبرهای تزیینی در کنار آثار مجسمه‌سازی و نقش برجسته‌سازی از اساتید بنام کشور و همچنین نمایش آثاری از هنر طلاسازی، نقره کاری و میناکاری میزبان علاقمندان است.

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1403/01/07 | 09:01

نظری ثبت نشده

 مجموعه منحصر به فرد تمبرهای طلا و نقره در موزه تمبرهای زینتی ایران

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ موزه تمبرهای طلا و نقره با عنوان «تمبرهای زینتی» ایران آذرماه سال 1400 افتتاح شد. این موزه به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) با حضور رئیسان کمیته ملی موزه‌های ایران و موزه ملی ارتباطات 30 آذر ماه 1400 همزمان با شب یلدا در تهران افتتاح شد. موزه تمبرهای زینتی با حضور سید احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه های ایران، حسن عمیدی رئیس موزه ارتباطات و مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی شرکت ملی پست و مدیر مجموعه تولیدی پرنیا در محل خانه سکه ایران افتتاح شد.

 

تمبرهای فاخر و کلکسیونی صنایع دستی

در این موزه مجموعه‌ای از تمبرهای فاخر که تا کنون با همراهی شرکت ملی پست و صنایع‌دستی پرنیا تولید شده، تمبرهای طلای مشاهیر ایران و جهان که به صورت نقش برجسته خلق شده و سایر تمبرهای زینتی با موضوعات مختلف به نمایش گذاشته شده است.

استاد شهریار

 

آثار موجود در موزه

به گفته رحیم پرنیا مدیر مجموعه تولیدی پرنیا (خانه سکه ایران) نمایش تمبرهای تزیینی طلا و نقره در کنار آثار مجسمه‌سازی و نقش برجسته‌سازی از اساتید بنام کشور و همچنین نمایش آثاری از هنر طلاسازی، نقره کاری و میناکاری از ویژگی های منحصر این موزه است؛ در این موزه حدود ۷۰ قطعه تمبر زینتی، مجموعه ای از تمبر لوح‌های پرتره از مشاهیر ایران و همچنین مجموعه‌ای از لوح و سکه یابود حیات وحش ایران نگهداری می‌شود. در حقیقت موزه تمبرهای طلا و نقره محل جذابی است که به گفته خود مالکین موزه در موزه تمبرهای طلا و نقره ایران قصد دارند در کنار سایر بخش ها مثل مشاهیر ایران و جهان و چهره های ماندگار ، سکه های سازمانی،حیات وحش،تمبرهای رسمی ایران و سایر کشورها،بخش کارافرین های بزرگ رو نیز آغاز کرده و پرتره کلکسیونی آنها رو تولید کنند.

بیشتر بخوانید:

موزهٔ قاجار شهر تبریز مجموعه منحصر به فرد سکه، فلزات و گوهرسنگ

موزه آستان قدس رضوی

موزه گوهرسنگ میدان آزادی با۱۴۰ نوع گوهرسنگ زینتی و کمیاب با میلیون ها سال قدمت

 

تمبر طلا چگونه ساخته می شود؟

تمبر از جنس طلا و نقره همانند تمبر پستی مستطیل یا مربع شکل است و در حاشیه های این تمبر هم، مانند تمبر پستی دندانه وجود دارد. از ویژگی دیگر آن نقش برجسته بودن است که به سبک سکه ضرب می شود، اما بر خلاف سکه تنها یکرو دارد.این هنر دیرین سینه به سینه و نسل به نسل در بین هنرمندان ایرانی منتقل شده است. تمبرهای فاخر از جنس طلا و نقره بمنظور یادبود مناسبتها و شخصیت های ملی و مذهبی ایران و کشورهای مختلف بطور رسمی طراحی و تولید می شود. این هنر با تلفیق تکنولوژی مدرن و هنر معاصر توانسته است جایگاه ویژه ای در میان کلکسیون داران ایران کسب نماید، بطوریکه تمام آثار تولید شده نایاب و یا کمیاب شده است. این محصولات گرانبها دارای کد استاندارد t99 و دارنده گواهی iso 9001-2008 می باشند و همچنین با مجوز شماره12273- 126 /912 از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران دارای ماهیت فرهنگی – هنری می باشند.

 

ویژگی ها و موارد کاربرد این سکه ها :

– ابداع توسط خانه سکه ایران و انتخاب گروه به عنوان کارآفرین برتر صنایع دستی ایران

– قابلیت اجرای بناء تاریخی و مذهبی و پرتره شخصیتهای معروف ملی و یا تاریخی

– وزن مناسب و قطع بزرگ و جنس طلا ارزش کار را چندین برابر می کند.

– هر بسته داری ضمانتنامه می باشد که موجب ایجاد اطمینان خاطر مضاعف برای مشتریان می گردد.

– نقش هنر که زیبایی و ارزش نهایی محصول را چند برابر میکند

– امکان ویژه تولید سکه های یادبود با طرح های درخواستی با بهترین کیفیت در کمترین زمان ممکن

– انحصار در تولید و محدود بودن آن باعث کمیاب و نایاب شدن سکه های تولید شده به مرور زمان خواهد شد.

 

چگونه به موزه تمبرهای طلا و نقره برویم؟

بهتر است در ایام عید با تماس قبلی به شماره 88314479 به این موزه رفت.

آدرس موزه: تهران خیابان سمیه قبل از تقاطع ایرانشهر پلاک ۱۹۲ (ساختمان ۱۳۰) طبقه ۳ واحد ۱۲

انتهای پیام/

 

برچسب:

طلا و نقره

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت