5 پیشبینی درباره صنعت الماس در 2022
مایکل ایندلیکیتو، نویسنده وبسایت اینستورمگ و فعال صنعت جواهر در تحلیلی به 5 پیشبینی خود برای صنعت الماس در سال جاری میلادی پرداخته
حسین راشدی(مترجم)
1401/01/15 | 00:01
به گزارش گلدنیوز، ایندلیکیتو می نویسد: هر ساله حوالی این موقع که فصل اصلی خرید الماس است، مشتریان جواهرسازم از من می پرسند چند ماه آینده صنعت الماس چگونه خواهد بود؟ آیا قیمت ها در نیمه دوم سال 2022 بالا خواهد رفت؟ چه اَشکالی سلطنت خواهند کرد؟ چه سایزها و رنگ هایی بالاترین تقاضا را خواهند داشت؟
مهمترین پیشبینی های من برای صنعت الماس در نیمه دوم سال در ذیل می آید:
تقاضای مصرف کننده برای جواهرات الماس به رکورد بالایی رسیده است. در نتیجه، در سال 2021، قیمت الماس 11 برابر افزایش یافت و شاهد ادامه افزایش قیمتها برای الماسهای طبیعی، حداقل در نیمه اول سال خواهیم بود. با ادامه فشارهای تورمی و باقی ماندن مراکز الماس در زیمبابوه و بوتسوانا تحت تأثیر کووید، میتوان انتظار داشت که قیمتها در تابستان به طور پیوسته افزایش یابد. قیمت ها پس از اوج گیری در ماه های گرم تر، شروع به کاهش خواهند کرد و در نهایت درست در زمان خرید تعطیلات تثبیت می شوند.
استثنای افزایش قیمت الماس مربوط به سنگ های آزمایشگاهی است. با وجود عرضه فراوان، قیمت الماس تولید شده در آزمایشگاه به کاهش خود ادامه خواهد داد.
الماس های گرد همچنان پرفروش ترین تراش الماس خواهند بود. در واقع، سنگ گرد جاودان بیش از مجموع تمام اشکال فانتزی فروش خواهد داشت. از میان اشکال فانتزی، بیضیها محبوبترین شکلها خواهند بود، و تشعشعات مستطیلی و کوسنهای مستطیلی به تدریج طرفدار پیدا خواهند کرد. تراش های گلابی شکل نیز شروع به رقم زدن یک بازگشت خواهند کرد.
سال گذشته، الماس های 1.5 قیراطی بیشترین تقاضا را داشتند. در سال جاری، شاهد خواهیم بود که سنگهای 2 قیراطی بهعنوان اندازه استاندارد برای مصرفکنندگان جای خواهند گرفت. جواهرسازان می خواهند سنگ های با کیفیت SI1، SI2 و I1 با رنگ های مختلف از F تا J داشته باشند.
همانطور که سال گذشته به مشتریانم گفتم، زودتر خرید کنید و 20 تا 30 درصد بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید بخرید، زیرا سال 2022 همچنان سال بزرگی برای عروسی و نامزدی خواهد بود. بر اساس گزارش ودینگ ریپورت، امسال بیش از 2.5 میلیون زوج در آمریکا ازدواج خواهند کرد که رکورد قبلی ازدواج در سال 1984 را می شکند. در نتیجه، جواهرسازان باید برای افزایش مداوم تقاضا برای حلقه های نامزدی و گروه های عروسی آماده باشند.
حتی زمانی که می بینیم خریداران به طور پیوسته برای خرید الماس به فروشگاه های فیزیکی باز می گردند، جواهرسازان باید حضور آنلاین را به عنوان یک اهرم که طی همه گیری کرونا مجبور به رشد در آن شده بودند ادامه دهند. در حالی که تنها 11 درصد از زوج ها سال گذشته حلقه نامزدی خود را به صورت آنلاین خریداری کردند، رفتارهای خرید مصرف کنندگان به سمت چند کاناله و دیجیتال شدن تغییر می کند، به خصوص در جمعیت جوان تر.
منبع: instoremag.com
الماس
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده