دیالوگ در سال 2020 توسط هم بنیانگذاران ایتالی آریل، رویت روتشتاین و آرول آریل راه اندازی شد.
خرید الماس همیشه برای بسیاری از خرده فروشان با مشکلاتی همراه بوده است، زیرا مسائلی مانند سرمایه گذاری ثابت، کنترل کیفیت و کمبودهای غیرمنتظره منجر به دردسرهای شدید می شود.
حسین راشدی(مترجم)
1402/12/08 | 08:12
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز )، به نقل از وبسایت جولری مگزین، یک تامین کننده جدید الماس، کسب و کار خود را به استرالیا و نیوزلند گسترش داده است و قصد دارد بسیاری از این مشکلات را با یک مدل نوآورانه مبتنی بر خدمات برای خرده فروشان حل کند.
گوهرسنگ چیست و اجزای تشکیل دهنده آن چه چیزهایی است؟
گروه HRA کانادا «دیالوگ» را راهاندازی کرده است که اولین سرویس اشتراک در جهان برای خردهفروشان جواهرات الماس نامیده میشود.
فرآیند آن ساده است - خرده فروشان با هزینه ماهانه مشترک «دیالوگ» می شوند. سپس دیالوگ بین 100 هزار دلار تا 5 میلیون دلار موجودی شامل سنگهای خام و جواهرات تمامشده را در اختیار خردهفروشان قرار میدهد که در فروشگاه توسط خردهفروش نگهداری میشود.
کارمزد ماهانه اشتراک یک درصد از ارزش کل موجودی تا 350 هزار دلار است و کارمزد به 0.8 درصد کاهش می یابد در صورتی که موجودی بیشتر از این مبلغ باشد.
خرده فروش تنها پس از فروخته شدن یک قطعه الماس یا جواهرات، مبلغ عمده فروشی را پرداخت می کند. جایگزینِ آن را می توان در عرض 24 تا 48 ساعت بدون هیچ هزینه ای اضافه ای دریافت کرد.
قیمتگذاری هر سه ماه یکبار بررسی میشود تا اطمینان حاصل شود که قیمت آن در برابر بازار رقابتی است، و در صورت نیاز، هرگونه اصلاحی به خردهفروشان اطلاع داده میشود تا آنها بتوانند قیمتگذاری خود را مطابق با آن تنظیم کنند.
هنگامی که یک قطعه الماس یا جواهرات فروخته می شود، خرده فروش دو درصد تخفیف اضافی دریافت می کند که از هزینه اشتراک ماهانه کسر می شود.
دیالوگ در سال 2020 توسط هم بنیانگذاران ایتالی آریل، رویت روتشتاین و آرول آریل راه اندازی شد.
روتشتاین گفت که رویکرد شرکت آهسته و پیوسته بوده است و امیدوار است روابط بلندمدتی با خرده فروشان مناسب ایجاد کند.
او ادامه داد: «بیشتر رشد ما تاکنون از طریق (بازاریابی) دهان به دهان بوده است. ما در حال حاضر حدود 200 فروشگاه در دیالوگ داریم و معمولاً به دلیل توصیههای دوستانشان با خردهفروشان جدید شریک میشویم.»
روتشتاین افزود: «متداولترین بازخوردی که دریافت میکنیم این است که زمان بیشتری را برای خردهفروشان آزاد کردهایم. اکثر صاحبان مشاغل مسئولیت مدیریت موجودی را بر عهده دارند، بنابراین چیزهایی مانند سفر به خارج از کشور برای خرید و روش های کنترل کیفیت طولانی مدت دیگر ضروری نیستند.»
روتشتاین گفت که برجستهترین تایید دیالوگ تاکنون، زنجیره آمریکایی «بن بریج جولر» بوده است که دارای 35 فروشگاه است. او توضیح می دهد که هر فروشگاه یک بازار منحصر به فرد را ارائه می دهد، بنابراین یک ترکیب کالای سفارشی برای هر مکان ایجاد می شود.
برای تعیین ترکیب بهینه کالا، تجزیه و تحلیل فروش معمولی توسط دیالوگ انجام می شود تا توصیه های سفارشی برای خرده فروشان ایجاد کند.
یک بخش جدید استرالیایی گروه HRA در استرالیا تأسیس شده است. نیکول بندر، که مدیریت فروش آن را بر عهده دارد، توضیح داد که چندین تفاوت کلیدی بین دیالوگ و قراردادهای مرسوم « خرید تلفنی سنگ» یا قراردادهای حمل و نقل وجود دارد.
اولاً، الماسها و جواهرات توسط خردهفروش بهطور نامحدود در فروشگاه نگهداری میشوند، بدون هیچ احساس فوریت یا «عجله برای فروش» زیرا دیالوگ درخواست بازگشت موجودی نمیکند.
علاوه بر این، جواهر فروشان آزادند که الماس های خام را در هر جواهراتی که دوست دارند نصب کنند و خرده فروشان می توانند هر الماس یا جواهرات در موجودی دیالوگ را درخواست کنند. خرده فروشان همچنین می توانند الماس یا جواهرات را در هر زمانی به دیالوگ برگردانند - هیچ تعهدی برای ذخیره موجودی خاص وجود ندارد.
او ادامه داد: «ما اخیراً به استرالیا گسترش یافتهایم و در حال حاضر چند خردهفروش واقعاً خوب جذب کرده ایم. تاکنون، استقبال از همه کسانی که با آنها صحبت کردهایم مثبت بوده است.»
وی افزود: «پیامی که بیش از همه برجسته می شود این است که بسیاری از مردم هرگز چیزی شبیه به این را نشنیده اند - این واقعاً چیزی جدید برای بازار و صنعت است. به همین دلیل، برخی از افراد در ابتدا درک این سرویس را دشوار میدانند – زیرا ممکن است بیش از حد خوب بودنش، آن را مشکوک می کند. آنها اغلب به شوخی می پرسند که موانع (پنهانش) چیست؟»
او ادامه داد: «تنها چیزی که باید در جواب بگویم این است که کل فرض این برنامه فروش بیشتر الماس و جواهرات الماس است و به همین دلیل ما به دنبال خرده فروشان مناسب برای کار هستیم. ما خوب عمل می کنیم اگر آنها خوب عمل کنند. به همین سادگی.»
دیالوگ مالک همه موجودی است و یک گردآورنده شخص ثالث نیست. یک دوره آزمایشی شش ماهه در دسترس است که اگر این سرویس برای کسبوکار خرده فروش مناسب نباشد، الماسها به دیالوگ بازگردانده میشوند و هزینه اشتراک به خردهفروش بازپرداخت میشود.
منبع:
https://www.jewellermagazine.com/Article/12871/Challenging-tradition-Jewellery-retailers-explore-new-approach-to-diamond-supply
انتهای پیام/
الماس
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده