جنگ لفظی در صنعت الماس بر سر تبلیغات گمراه کننده

سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا (ASA) به دنبال شکایتی در مورد تبلیغات گمراه کننده، علیه یک شرکت تولیدکننده الماس آزمایشگاهی حکم داد.

حسین راشدی(مترجم)

1403/01/28 | 10:01

نظری ثبت نشده

جنگ لفظی در صنعت الماس بر سر تبلیغات گمراه کننده

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(سایت طلا گلدنیوز به نقل از وبسایت جولر مگزین، شورای الماس طبیعی (NDC) شکایتی را در مورد کمپین تبلیغاتی شرکت «اسکای دایاموند» که در فوریه 2023 آغاز شد، به سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا ارسال کرد.

در این آگهی ادعاهایی مانند «به اولین و تنها الماس جهان که تماماً از آسمان ساخته شده است سلام کنید» و «ما با استفاده از چهار عنصر طبیعی، خورشید، باد، باران و چیزی که بیش از حد از آن داریم، یعنی کربنِ اتمسفر، الماس می‌سازیم».

شکایت NDC مربوط به عدم شفافیت در مورد طبیعی بودن یا آزمایشگاهی بودن الماس ها بود.

دیوید کلی، مدیر عامل این شورا به یاهو گفت: «اولویت اصلی ما این است که منبعی برای مصرف‌کننده ها باشیم تا به آنها آموزش بدهیم، الهام ببخشیم و اعتماد را به آنها را القا کنیم در نتیجه به محصولی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، اعتماد کنند، چه الماس طبیعی یا یک الماس رشد یافته در آزمایشگاه.»

شرکت اسکای دایاموند استدلال کرد که چون تبلیغات نشان می‌دهد که الماس‌ها استخراج نشده‌اند، نیازی به اصطلاحاتی مانند «مصنوعی» یا «رشد آزمایشگاهی» ندارد.

با این حال سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا حکم داد که بازاریابی اسکای دایاموند گمراه کننده است.

الماس

در این حکم آمده است: «ASA  در نظر گرفت که مصرف کنندگان کلمه "الماس" را به طور جداگانه به معنای ماده معدنی متشکل از کربن متبلور شده که به طور طبیعی وجود دارد درک می کنند.»

در ادامه این حکم می خوانیم: «ما در نظر گرفتیم که در حالی که برخی از مصرف کنندگان ممکن است آگاه بوده باشند که الماس مصنوعی را می توان در آزمایشگاه تولید کرد، اما بسیاری از آنها نمی دانستند.»

این حکم ادامه می دهد: «بنابراین ما فرض کردیم که تبلیغات برای الماس مصنوعی باید ماهیت محصول را روشن کند تا از گمراه کردن مصرف کنندگان جلوگیری شود.»

اسکای دایاموند متعلق به دیل وینس، بنیانگذار شرکت اکوتریسیتی (Ecotricity) است. او در پاسخ به این حکم آن را بی اساس و «اشتباه» خواند.

او گفت: «این شکایت بر اساس سردرگمی واقعی از جانب مشتری نیست. از بدنه تجاری شرکت های استخراج الماس می آید و تلاشی برای استفاده از ASA برای اهداف ضد رقابتی است و کاملاً بی اساس است.»

سخنگوی اسکای دایاموند گفت که این شرکت قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

گوهرسنگ چیست

منبع:

https://www.jewellermagazine.com/Article/12960/Misleading-advertising-Diamond-industrys-war-of-words

انتهای پیام/

برچسب:

الماس

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت