خروج طلاهای مردمی از صنعت طلا با اجرای سامانه جامع

اشکالات اجرایی سامانه مودیان مالیاتی در صنف طلا و جواهر

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد عنوان کرد: دولت فقط می خواهد در سود کسبه شریک باشد نه هزینه آنها ، ولی باید قبول کند که در ضرر کسبه نیز شریک است و باید هزینه های مربوط به زیان کسبه در سامانه مودیان دیده شود. متاسفانه در این سامانه هزینه های کارگاه های طلاسازی و کسری طلا و هزینه مواد مصرفی کارگاه ها دیده نشده است.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1403/01/07 | 19:01

نظری ثبت نشده

اشکالات اجرایی سامانه مودیان مالیاتی در صنف طلا و جواهر

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛محمدرضا نوری زاده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر یزد بیان داشت: در حال حاضر خانه داران، کارمندان، کاسبان با قرار دادن طلای خود نزد کارگاه ها و طلا فروشی ها در بازار مشارکت دارند و صنف طلا از از نظر شرعی نمی تواند طلای مردم را در سامانه ثبت کند و از سوی دیگر نیز به محض اجرای سامانه جامع تجارت مردم طلای خود را از چرخه تولید طلا بیرون می کشند.

درخواست حذف صنف طلا از سامانه جامع تجارت

وی افزود: صنف طلا بارها بر کارشناسی نبودن سامانه جامع تجارت اعتراض داشته و اعلام کرده  که اجرای این سامانه در صنف طلا امکان پذیر نیست و در این راستا نیز، برخی اتحادیه ها و رئیس بسیج اصناف کشور پیگیر بوده و از دولت و مجلس درخواست دارند که صنف طلا از سامانه جامع تجارت حذف شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر یزد تصریح کرد: اجرایی شدن سامانه جامع تجارت 6 ماه است که بازار را تحت شعاع قرار داده است و برداشت ما این است که دولت فقط می خواهد با اجرای این سامانه ها بخشی از هزینه های خود را تامین کند.

اشکالات اجرایی سامانه مودیان مالیاتی

نوری زاده تصریح کرد: اصناف مشکلات زیادی اعم از مالیات دارند و متاسفانه دولت و مجلس هم هر روز دستورالعمل ها و لوایحی را در مورد اصناف تصویب می کنند که کمترین کار کارشناسی هم نشده است و برای اصناف مشکل ساز می شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد ادامه داد: علاوه بر سامانه جامع تجارت، سامانه مودیان مالیاتی نیز از سامانه هایی است که برای اصناف تصویب شده و این سامانه نیز مشکلات خاص خود را دارد و متاسفانه در این سامانه هزینه های کارگاه های طلاسازی و کسری طلا و هزینه مواد مصرفی کارگاه ها دیده نشده است.

وی ادامه داد: شغل طلا و جواهر با آسیب هایی چون سرقت در بخش فروش و هزینه های استهلاک و سرقت از کیفی ها روبرو است که متاسفانه در سامانه مودیان مالیاتی دیده نشده است و مسئولین فقط می گویند باید اجرا شود.

نوری زاده اذعان داشت: بارها اعلام کرده ایم که اتحادیه های طلا و جواهر آمادگی دارند ضوابط اجرایی این سامانه را با مسئولین بررسی و کارشناسی کنند.

وی اظهار داشت: دولت فقط می خواهد در سود کاسب ها شریک باشد نه هزینه های کاسبان ولی متاسفانه  باید قبول کند که در ضرر کسبه نیز باید شریک شود و باید هزینه های زیان کسبه در سامانه مودیان دیده شود.

نوری زاده اذعان داشت: صنف طلا و جواهر از دوران انقلاب همچنان در راستای کمک به همنوع و کارهای خیرانه اقدام کرده و پای نظام و وحدت مردم بوده است.

غیبت هزینه های صنف طلا در سامانه مودیان مالیاتی

سال 1402 سال بسیار بدی برای صنف طلا بود

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر یزد سال 1402سال بسیار بدی برای کاسبان بود و متاسفانه  7 تا 8 ماه از سال رکود و تورم شدید در بازار طلا و جواهر وجود داشت .

وی با تاکید بر اینکه باید همیشه امیدوار زندگی کرد بیان داشت: امید می رود سال 1403 سال خوبی برای مردم و کسبه باشد و دولت و مسئولین کاری کنند که در شرایط فعلی که جوانان امیدی ندارند، امید به زندگی جوانان برگردد.

راه اندازی موزه زیور آلات سنتی و ارزشمند یزد در بازار طلا

نوری زاده با بیان اینکه شهر یزد به عنوان شهر جهانی زیورآلات شناخته و ثبت شده است اذعان داشت: زیور آلات و صنایع دستی حوزه طلا و جواهر شهر یزد از کیفیت عالی برخوردار است و تا کنون 8 اثر دست ساز از استادکاران یزدی ثبت ملی شده است و اکنون نیز زیور آلات یزدی با  مخلوطی از نگین، مروارید و مینا کاری و در طرح های بسیار خاص ساخته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهر یزد زیور آلات و ساخته های سنتی و قدیمی مرتبط با حوزه طلا و جواهر که اغلب به لحاظ قدمت از خود طلای ارزشمند تر هستند در زرگری ها وجود دارد، که در این راستا تلاش بر این است تا چند واحد طلافروشی در بازار طلای یزد تبدیل به موزه یا شبه موزه شود و برخی از این آثار ارزشمند و سنتی قدیم در این موزه برای بازدید و خرید توریست ها به نمایش درآید.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر یزد خاطر نشان کرد: عمده طلافروشی های یزد در بازار سنتی شهر واقع شده اند و زیور آلات  و مصنوعات طلا در شهر یزد دارای عیار 20 هستند و البته مصنوعات با عیار 18 نیز در بازار وجود دارد ولی  دلیل وجود رنگ های متفاوت در بازار به واسطه آلیاژهای متفاوت طلا است نه عیار متفاوت آن.

نوری زاده با تاکید بر اهمیت و ارزش طلا و سرمایه گذاری در خرید آن بیان داشت: در حال حاضر مسائل اقتصادی و کاهش ارزش پول، باعث شده مردم کمتر به خرید طلا تمایل داشته باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب:

مالیات

سامانه جامع تجارت

اتحادیه طلا یزد

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت