مدیرعامل بک شرکت دانش بنیان عنوان کرد:

تولید گچ ریخته گری با همت دانش بنیان ها

اولین گچ ریخته گری طلا و جواهر ایرانی با كیفیتی قابل رقابت با نمونه های خارجی در ایران تولید شد.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/04/08 | 00:04

نظری ثبت نشده

تولید گچ ریخته گری با همت دانش بنیان ها

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا ( گلدنیوز) ، فرزانه آزادی منش، مدیر عامل شرکت فرزان بسپار امیرکبیر در گفتگو با گلدنیوز بیان داشت: گچ هایی که قبلا در بازار تولید شده بود برای ریخته گری طلا قابل استفاده نبود و عمدتا برای برنز استفاده می شد.

وی افزود: تولید این محصول بسیار پیچیده بوده و به دلیل اینکه امکان مهندسی معکوس آن وجود نداشت با مطالعه الگوها های قدیمی، در واقع این محصول بومی سازی شد و قیمت آن نصف قیمت نمونه های خارجی است.

آزادی منش تصریح کرد: ریخته گری طلا و جواهر پیچیدگی خاص و ویژگی های فنی زیادی دارد و وقتی شاخه طلا یا نقره را ریخته گری می کنند سطح طلا نباید دستخوش تغییر بشود یا به اصطلاح سطح طلا نباید پلیسه دهد، خوره نزد و گچ ترک نخورد و همچنین می بایست تاریخچه حرارتی خیلی پیچیده ای را در کوره طی کند و تا دمای بالای 800 درجه حرارت ببیند و اتفاقی برای گچ نیفتد ، گچ ترک نخورد و یا  متلاشی نشود که این اتفاق برای گچ های بی کیفیت می افتد.

گچ ایرانی جایگزین نمونه های آمریکایی و انگلیسی

 مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: گچ مورد استفاده طلاسازان و نقره سازان کشور سال های سال است که با قیمت گزاف و باتوجه به شرایط تحریمی کشور با دور زدن تحریم ها  به کشور وارد می شود و عمدتا  گچ های تولیدی برند های آمریکایی و انگلیسی هستند که در این صنعت خیلی معروف هستند.

وی ادامه داد: من به همراه همسرم که دکترای مهندسی پلیمر دارد بر اساس آشنایی با یکی از واردکنندگان نمونه های خارجی این گچ به کشور و پیشنهادی مبنی بر تولید این گچ در داخل کشور 5 سال پیش کار تحقیقات برای تولید این محصول را آغاز کردیم و اکنون 15 ماه است که کار تولید و عرضه این محصول به بازار شروع شده است.

مقاومت سازندگان برای خرید گچ های ایرانی

آزادی منش بیان داشت: شرکت ما یک سال است که کار خورد را شروع کرده ولی متاسفانه به دلیل اینکه صنعت طلا و جواهر صنعت گرانقیمتی است سازندگان طلا و جواهر برای خرید گچ های تولید داخل مقاومت می کنند در صورتی که مطمئنا اگر امتحان کنند به دلیل کیفیت بالای محصول حتما مشتری می شوند.

حمایت معاونت علمی از شرکت های دانش بنیان

وی در گفتگو با سایت طلا تاکید کرد: شرکت ما به منظور تشویق و جذب مشتریان، در صورت تمایل نمونه های رایگان محصول را در بسته های دو تا 20 کیلویی جهت تست ریخته گری برای سازندگان ارسال می کند.

ایشان خاطر نشان کرد: شرکت ما یک شرکت دانش بنیان است که کارگاه ، واحد  R&D و دفتر شرکت در مرکز رشد فناوری، پژوهشگاه پلیمر وپتروشیمی ایران مستقر است و همچنین معاونت علمی در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان تسهیلاتی را به منظور شرکت در نمایشگاه ها پرداخت می کند.

درهمین رابطه بخوانید:

صنعت طلاوجواهر، زمینه ساز ورود دانش بنیان ها

رشد گلخانه ای شرکت های دانش بنیان

برچسب:

ریخته گری

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت