بررسی استراتژی برندهای معروف جواهرات دنیا در بحران های اقتصادی(1)

تیفانی و کارتیه در بحران اقتصادی 2008 چه کردند؟

کارتیه در رکود اقتصادی جهانی 2008-2009 طیفی از جواهرات ارزان‌تر را به بازار عرضه کرد که هماهنگ با کاهش قدرت خرید و بودجه محدودتر مشتریان خود بود؛ تیفانی نیز برای عبور از این بحران ، عرضه جواهرات نقره خود را در سال 2008 تقویت کرد.

امیر کشانی(سردبیر)

1403/12/12 | 18:12

نظری ثبت نشده

تیفانی و کارتیه در بحران اقتصادی 2008 چه کردند؟

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، سال 1403 یکی از سالهای سخت برای صنعت طلاوجواهر ایران بوده است. به اذعان تولیدکنندگان و بنکداران بزرگ بازار تهران ، مرجوعی مصنوعات طلا و جواهر امسال خیلی بیشتر از سالهای گذشته بوده تا جائیکه حتی برخی از اقلام بعد از 70 تا 90 روز ماندگاری در ویترین طلافروشی ها دوباره به بنکداران و تولیدگنندگان مرجوع شده است.

این رکود که در پی افزایش شدید قیمت طلا و ارز و کاهش قدرت خرید مردم رخ داده و اتفاقاتی همچون فروش آنلاین طلای آب شده نیز بر شدت آن افزوده است ؛ خیلی از برندهای معروف صنعت طلاوجواهر ایران را نسبت به آینده این صنعت نگران کرده ، تا جائیکه برخی از این برندها به فکر تعدیل نیرو افتاده اند.

در سال 2008 و در اوج بحران اقتصادی جهان، شاهد آن بودیم که برندهای معروف جواهرات جهان با مشکلات زیادی روبرو شدند تا جائیکه جواهرات معروف منطقه یورو حتی تا چندسال بعد از آن هم هنوز درگیر بحران و مدیریت آن بودند.

در این گزارش، سعی خواهیم کرد با نگاهی به تجربیات برندهای معروف جواهرت دنیا در بحران ها ، ایده های جذابی را به فعالان صنعت طلاوجواهر ایران معرفی کنیم.

بنک طلا

کارتیه همیشه برای بدترین ها آماده است

به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز ، درسال 2012 یعنی 4سال بعد از بحران فراگیر اقتصاد جهان ، مدیرعامل کارتیر در مصاحبه ای اذعان کرد که برندهای لوکس جهانی ممکن است نتوانند نرخ رشد دو رقمی خود را در سال های آینده حفظ کنند.

برنارد فرماس، که از سال 2002 ریاست کارتیه را بر عهده داشت، در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال، پیشنهاد کرد که این شرکت تمرکز خود را بر بازارهای نوظهور حفظ خواهد کرد تا اثرات بالقوه نوسانات اقتصادی در جاهای دیگر را جبران کند.

کارتیه در رکود اقتصادی جهانی 2008-2009 طیفی از جواهرات ارزان‌تر را به بازار عرضه کرد که هماهنگ با کاهش قدرت خرید و بودجه محدودتر مشتریان بود.

 مدیرعامل کارتیه

فرماس گفت: «ما همیشه برند را برای بدترین‌ها آماده کرده‌ایم، حتی زمانی که همه چیز خوب پیش می‌رود.

در همین سالها بود که کارتیه بازارهای صادراتی خود را گسترش داد و عرضه محصولات خود به بازارهای آسیا- اقیانوسیه را 36 درصد افزایش داد تا جبران کننده کاهش 15درصدی منطقه اروپا باشد.

وی افزود: "ما گستره جغرافیایی فوق العاده ای داریم. ما مانند یک هواپیما با پنج موتور هستیم... اروپا، خاورمیانه، آمریکا، ژاپن و بقیه آسیا."

عملکرد ضعیف یورو - عمدتاً به دلیل بحران بدهی منطقه یورو در سال 2012 - منجر به افزایش قیمت ها شد و کارتیه به ویژه در برابر افزایش قیمت ارز آسیب‌پذیر بود زیرا ساعت‌های خود را در سوئیس و بسیاری از جواهرات خود را در فرانسه می‌سازد. اما اینها باعث نشد که کارتیه عقب نشینی کند و سیاست انقباضی همچون تعدیل نیرو را در پیش گیرد.

مدیر اجرایی تیفانی

جواهرات تیفانی در بحران اقتصادی امریکا

درسال 2008 و در اوج بحران اقتصادی امریکا که آمارها ، سرمایه گذاران را به وحشت انداخته بود و تردیدهای تازه ای را در مورد کشش بازار محصولات لوکس برای طبقه متوسط ​​ایالات متحده ایجاد کرده بود ؛ مدیران شرکت جواهرسازی تیفانی اند کو اعلام کردند که حتی اگر ایالات متحده وارد رکود شدید شود ، هیچ برنامه ای برای کاهش نرخ رشد فروشگاه های خود ندارد.

مایکل کوالسکی، مدیر اجرایی تیفانی به رسانه ها گفت که تیفانی قبلاً با چنین مشکلاتی روبرو بوده است و برای چنین موقعیت ها برنامه دارد و هرگز گیج نمی شود.

این شرکت با برنامه ریزی که از قبل برای شرایط بحرانی انجام داده بود به دسته بندی محصولات خود - از زیر 100 دلار تا بیش از 50،000 دلار در هر قطعه - توجه ویژه کرد و همچنین عرضه جواهرات نقره خود را در سال 2008 تقویت کرد.

به گفته مدیران تیفانی، گسترش تیفانی به بازارهای بین‌المللی، جایی که فروش فروشگاه‌ها حدود 5 درصد افزایش یافت، به آنها کمک کرد از روزهای سخت گذر کنند و این جواهرساز را «پیرتر و عاقل‌تر» نامید.

برچسب:

جواهرات تیفانی

جواهرات کارتیه

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت