افزایش فروش ساعت در دوران رکود اقتصادی 2008

درس های تاریخی دوران رکود اقتصادی برای طلافروشان

رکود سال 2008 نمونه ای از رکود اقتصادی است که به طور قابل توجهی صنعت طلا و جواهر را تحت تاثیر قرار داد، به طوریکه پنج سال طول کشید تا صنعت جواهر بار دیگر به سطوح فروش قبل از رکود دست یابد.

حسین راشدی(مترجم)

1403/12/18 | 13:12

نظری ثبت نشده

درس های تاریخی دوران رکود اقتصادی برای طلافروشان

در شرایطی که رکود بر صنعت مصنوعات طلاوجواهر ایران سایه انداخته است و اکثر طلافروشان و سازندگان زیورآلات طلا از شرایط بی سابقه این روزها میگویند ، بد نیست که به گذشته و تجربیات دوران رکود جهانی نگاهی بیاندازیم ، چراکه تاریخ می تواند معلم بزرگی باشد.

به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز، در مقاله ای از سایت «اینستورمگ» نوشته شده است: می‌توانیم به سال 2008 برگردیم تا ببینیم این رکود چه تأثیراتی بر صنعت خرده‌فروشی جواهرات در سطح کلان داشته است. درک تأثیرات رکود بزرگ می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را در موقعیت بقا قرار دهید و احتمالاً در زمانی که بهبودی فرا می رسد، پیشرفت کنید.

 بنک طلا

وضعیت صنعت طلا و جواهر در سالهای رکود اقتصاد جهانی:

آمار فروش جواهرات در رکود بزرگ

رکود سال 2008 نمونه ای از رکود اقتصادی است که به طور قابل توجهی صنعت طلا و جواهر را تحت تاثیر قرار داد. فروش خرده فروشی جواهرات از اوج نزدیک به 30.8 میلیارد دلار در سال 2007، در دو سال بعدش 16.6 درصد کاهش یافت و به 25.7 میلیارد دلار رسید. متوسط ​​هزینه برای هر مصرف کننده از 102.31 دلار در سال 2007 به 83.77 دلار در سال 2009 کاهش یافت. پنج سال دیگر طول کشید تا صنعت جواهر بار دیگر به سطوح فروش کل قبل از رکود دست یابد.

 گزارش خرده فروشی ماهانه جواهرات آمریکاگزارش خرده فروشی ماهانه جواهرات آمریکا ازسال 2002 تا 2019

افزایش فروش ساعت در دوران رکود!

جالب اینجاست که بخش‌های مختلف صنعت طلا و جواهر به یک اندازه تحت تأثیر رکود قرار نگرفتند. در حالی که فروش جواهرات اعلا و جواهرات مد به ترتیب 19.1 درصد و 21.1 درصد از سال 2007 تا 2009 کاهش یافته است، فروش ساعت در واقع 1.2 درصد افزایش یافت. علاوه بر این، بهبودی اقتصادی به نفع جواهرات و ساعت‌ های اعلا بوده است که فروش آن از سال 2007 تا کنون (سال 2020) 25.8 درصد برای جواهرات اعلا و 42.2 درصد برای ساعت‌ افزایش یافته است. از سوی دیگر، فروش جواهرات مد از سال 2007 تنها 9.6 درصد افزایش یافته است.

 

فروش تعطیلات سخت ترین ضربه را خورد

بر کسی پوشیده نیست که ماه های نوامبر و دسامبر از نظر فروش یکی از بزرگترین ماه ها برای جواهرسازان هستند. با این حال، در سال های 2009 و 2010، فروش تعطیلات به طور قابل توجهی در مقایسه با سطح فروش 2007 کاهش یافت. فروش در ماه های ژانویه تا اکتبر به طور متوسط ​​85.3 درصد از سطح فروش 2007 بود، در حالی که نوامبر و دسامبر تنها 81.1 درصد از سطح فروش 2007 بود. جالب اینجاست که آوریل بالاترین نسبت فروش را نسبت به سطوح سال 2007 داشت. احتمالاً جواهرات عروسی است که فروش را در خارج از ماه های پرتعطیلی در سطوح نسبی بالاتر نگه داشته است.

 

هزینه مصرف کننده ثابت ماند

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، در حالی که کل فروش جواهرات و ساعت‌های اعلا بالاتر از سطح قبل از رکود اقتصادی بوده است، داده‌ها نشان می‌دهند که این افزایش در اصل به معنای رشد هزینه مصرف کننده نیست و به دلیل بزرگتر شدن  بخش مصرف‌کننده است. در سال 2007، مصرف‌کننده به طور متوسط ​​سالانه 128 دلار برای جواهرات و ساعت‌های اعلا هزینه می‌کرد. تا سال 2010، این تعداد به 98 دلار برای هر مصرف کننده کاهش یافت. از سال 2011 به بعد، این رقم تا حد زیادی ثابت مانده است و به طور متوسط ​​بین 100 تا 106 دلار برای هر مصرف کننده بوده است. این امر می تواند به دلیل ورود یکی از بزرگترین گروه های مصرف کننده بالقوه، یعنی «نسل هزاره» باشد که با بدهی های عظیم دانشجویی وارد نیروی کار شده و با یک محیط اقتصادی دشوار مواجه شده است.

 

بهبودی بعد از رکود در همه جا یکسان نبود

سقوط سال 2008 از این جهت که افراد را در همه گروه های درآمدی تحت تاثیر قرار داد، فوق العاده بود. با این حال، میزان این تأثیر و مدت آن تأثیر بر اساس درآمد افراد متفاوت بود. داده‌های درآمدی بر اساس دهک ها نشان می‌دهد که افراد با درآمدهای بالا کمترین تأثیر را از رکود داشته اند، سریع‌تر از همه به بهبودی می رسند و پس از رکود سریع‌ترین رشد را داشته‌اند. کمی بیش از دو سال طول کشید تا شاهد افزایش درآمد این مصرف کنندگان تا سطح قبل از سال 2007 باشیم.

در همین حال، مصرف کنندگان در پایین ترین دهک ، نزدیک به شش سال طول کشید تا حقوق آنها به سطح سال 2007 افزایش یابد.

 

تیفانی و کارتیه در بحران اقتصادی 2008 چه کردند؟نمودار فروش جواهرات امریکا

درسهایی که میتوان از داده های دوران رکود برای صنعت طلاوجواهر گرفت:

به گزارش گلدنیوز ، بر اساس تمام بینش‌هایمان در مورد رکود بزرگ، می‌خواهم توصیه‌های زیر را در مورد چگونگی مقابله با بهبودی Uشکل (جایی که قبل از رشد اقتصادی شاهد دوره رکود هستیم) ارائه کنم.

 

1-روی خطوط تجاری عایق تمرکز کنید

صنعت طلا و جواهر از رکود مصون نیست، اما خطوط تولید خاصی نسبت به سایر خط ها عایق‌تر هستند. فروش جواهرات عروس در تمام طول سال بدون توجه به شرایط اقتصادی ادامه دارد، اگرچه اندازه سنگ های مرکزی ممکن است کوچک شود. خود را وابسته به فروش بزرگ در تعطیلات نکنید. این جایی است که مصرف کنندگان به احتمال زیاد هزینه جواهرات اعلای خود را کاهش می دهند. اگر ساعتی در فروشگاه خود ندارید، اکنون زمان آن است که آنها را به ویترین خود اضافه کنید. تقاضا برای ساعت از رکود بزرگ بدون آسیب جان سالم به در برد و همچنان در حال رشد است.

 

2-روی محصولات با حاشیه سود بالا تمرکز کنید

اکنون زمان آن فرا رسیده است که محصولات با بالاترین بازگشت سرمایه خود را دو برابر کنید. تا زمانی که مشتریان رده بالایی نداشته باشید، جواهرات الماس بزرگتر در خارج از فروش عروسی ها سود کافی را به همراه نخواهد داشت. این امر می تواند زمان خوبی برای تست فروش الماس های آزمایشگاهی باشد. این سنگ ها معمولاً 50 درصد از الماس های طبیعی را به صورت عمده فروشی ارزان ترند و 30 درصد ارزان تر از الماس های طبیعی به صورت خرده فروشی هستند. این یک 20 درصد اضافی در جیب شما است. سنگ های قیمتی رنگی راه دیگری برای افزایش سود شما هستند. تقریباً در هر رنگی یک سنگ با قیمت پایه وجود دارد. در نهایت، هنگامی که مشتری اصرار دارد که بیش از یک قیراط الماس را داشته باشد، بدون اضافه کردن هزینه اضافی خیلی زیاد، الماس کوچکی زیر 0.2 قیراط را در نظر بگیرید. در اینجا یک امتیاز اضافی برای شما وجود دارد – الماس کوچک سوار شده حاشیه سود بالاتری نسبت به همتایان بزرگتر خود به ارمغان می آورد.

 

3-تمرکز بر خدمات جانبی

هنگامی که فروش جواهرات جدید کاهش می یابد، مردم از جواهرات قدیمی خود بیشتر استفاده کنند. این به معنی شاخک های خمیده بیشتر، ساقه های ترک خورده، گیره های شکسته و غیره است. مردم همیشه به خدمات تعمیر مقرون به صرفه، به ویژه در شرایط اقتصادی چالش برانگیز، نیاز خواهند داشت. ارزیابی یکی دیگر از خدمات با ارزش و مقرون به صرفه است که می توانید به کل مشتریان فعلی خود ارائه دهید. خدمات ارزیابی و بیمه می‌تواند کسب و کار ارزیابی شما را تسریع کند، در حالی که به طور همزمان درآمد شما را تقویت می‌کند. فراموش نکنید که خدمات رایگانی مانند تمیز کردن، بررسی و سفت کردن سنگ را تبلیغ کنید! این کار باعث افزایش ترافیک در فروشگاه شما می شود که به معنای شانس بیشتری برای نهایی کردن فروش است.

 

نتیجه گیری

نمی توان انکار کرد که این یک زمان ناراحت کننده و چالش برانگیز است. با این حال، مانند همه چیزهای خوب و بد، این نیز خواهد گذشت. امیدواریم از این فرصت استفاده کنید و چیز جدیدی را امتحان کنید و برنامه ریزی استراتژیک داشته باشید تا شما و کسب و کارتان قوی تر از همیشه از این وضعیت خارج شوید.

برچسب:

الماس

الماس آزمایشگاهی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت