رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر استان تهران

سرمایه گذاری تولیدکنندگان طلای ایران در ترکیه

سیفی عنوان کرد: نباید ورود تولیدکنندگان به بازار های جهانی به عنوان فرار سرمایه ها تلقی شود چرا که تولید کنندگان مجبور هستند برای دستیابی به بازارهای جهانی و دستیابی به صادرات و تکنولوژی ساخت مصنوعات درکشورهایی چون ترکیه و دیگر کشورهای همجوار سرمایه گذاری کنند و وارد بازار های جهانی شوند.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/11/12 | 10:11

نظری ثبت نشده

سرمایه گذاری تولیدکنندگان طلای ایران در ترکیه

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ اسفندیار سیفی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر استان تهران در کارگروه ملی و میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر با محوریت استان تهران بیان داشت: قرار بود در میز طلای کشوری کارگروه صادراتی متشکل از تولید کنندگان و صادرکنندگان به نام کشور تشکیل شود که از طریق وزارت صمت تا کنون این مهم صورت نگرفته و روز به روز وضعیت طلا و جواهر در بخش تولید ضعیف و ضعیف تر می شود.

وی بر ضرورت تقویت تولید تاکید کرد و افزود: به عنوان یک تولید کننده سالانه ظرفیت تولید وزن زیاد طلا را میتوانم داشته باشم ولی در شرایط کنونی حداکثر 50 کیلو در سال تولید می کنم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر استان تهران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان کد شناسه یکتا برای سامانه مودیان و کد استاندارد برای تولید محصولات گرفته اند و به شکل شفاف رصد می شوند؛ اکنون زمان آن رسیده است که برای تولید و صادرات فکر شود .

سیفی تصریح کرد: با توجه به اینکه درگاه ملی سامانه مجوزهای شکل گرفته است و همه مجوز ها نیز برای دولت دارای اعتبار یکسان است اگر وزارت صمت  یا دستگاه های ذیربط از نظر صدور مجوز یکسان سازی کنند و در قانون اصناف که در مجلس شورای اسلامی در حال اصلاح است این مهم مد نظر قرار گیرد، می توان امیدی برای ادامه حیات تولیدکنندگان صنعت طلا و جواهر  داشت.  

مصنوعات طلای استان تهران 95 درصد استاندارد است

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر استان تهران  در تشریح نتیجه گزارش نمونه برداری سازمان استاندارد از مصنوعات طلای تهران بیان داشت: یک هزار و 601 مورد نمونه برداری در زمینه طلا و جواهر توسط سازمان استاندارد صورت گرفته است که خوشبختانه فقط 15 مورد مغایرت به مراجع ذی صلاح ارسال شده و بر اساس این گزارش عدم انطباق بحرانی وجود نداشته است و این امتیازی برای طلای تولیدی استان تهران است که با تقریبا 95 درصد استاندارد به کار خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: قبل از سال 97 که نقره از گروه کالای 4 خارج شد ، کشور 700 تن واردات نقره داشت که ارز زیادی برای این واردات اختصاص یافته بود و همچنین تقریبا هزار و 90 تن بدلیجات وارد شده بود که با تصمیمات سال 97 بابت ارزی که به آنها اختصاص یافته بود واردات آن ممنوع شد.

سیفی اذعان داشت: اگر زیر ساخت های تولید حمایت شوند می توانیم در تولید و صادرات نقره و تولید بدلیجات که امروز به خاطر کاهش قدرت خرید ، مردم به جای خرید مصنوعات طلا بیشتر  از بدلیجات استفاده می کنند گام بزرگی برداریم.

وی توصیه کرد: اگر مسئولین می خواهند تصمیمی برای تولید و صادرات طلا و جواهر بگیرید از صادرکنندگان استان های اصفهان، یزد، مشهد و تهران دعوت کننده و  نظرات و راهکارهای آنها را مدنظر قرار دهند.

سرمایه گذاری تولیدکنندگان طلا در ترکیه

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر استان تهران در مورد ورود به بازارهای جهانی نیز بیان داشت: امروز تولیدکنندگان نیازمند شناسایی جغرافیای بازار های جهانی هستند و نباید تولید کنندگانی که در ترکیه کارخانه زده اند را به عنوان تهدید نگاه کرد بلکه آنها به دلیل ورود به بازارهای جهانی به عنوان یک فرصت می توانند تجربیات ، دانش فنی و اطلاعات دستیابی به بازارهای جهانی را در اختیار تولید کنندگان داخل قرار دهند.

سیفی اذعان داشت:  نباید ورود تولیدکنندگان به بازار های جهانی به عنوان فرار سرمایه ها تلقی شود چرا که تولید کنندگان مجبور هستند برای دستیابی به بازارهای جهانی و دستیابی به صادرات و تکنولوژی ساخت مصنوعات درکشورهایی چون ترکیه و دیگر کشورهای همجوار سرمایه گذاری کنند و وارد بازار های جهانی شوند.

پنجمین میز کشوری طلا با محوریت استان تهران


اخبار بیشتر در خصوص پنجمین میز کشوری توسعه صنعت طلا در
سایت طلا گلدنیوز:

دلار زدایی از صنعت طلا

درخواست یک استثنا برای صنعت طلا

برچسب:

میز طلا

اتحادیه طلا تهران

انجمن طلا تهران

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت