حضور استانهای معین طلا در نمایشگاه های خارجی

پیش شرط های احداث برج طلا و جواهر تبریز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره تبریز در میز کشوری طلا عنوان کرد: اگر یک منطقه آزاد تجاری در نزدیکی فرودگاه تبریز تصویب شود ، برج طلا و جواهر تبریز در آنجا پایه ریزی خواهد شد.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/11/16 | 11:11

نظری ثبت نشده

پیش شرط های احداث برج طلا و جواهر تبریز

حضور استانهای معین  صنعت طلا به عنوان پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی

هنرور عنوان کرد: در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان آذربایجان شرقی پیشنهاد شد به منظور تحقق توسعه صادرات ، استانهای معین صنعت طلا و جواهر به عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه های بین المللی و مهم صنف حضور داشته باشند.

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ هنرور، نماینده سازمان صمت آذربایجان شرقی در کارگروه ملی و میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر با محوریت استان تهران بیان داشت: توسعه صادرات زمانی اتفاق می افتد  که به بازارهای بین المللی دسترسی داشته باشیم و شرکت در نمایشگاه های بین المللی و پذیرش هیاتهای تجاری اتفاق مثبت تری در این راستا خواهد بود.  

وی با تاکید بر اینکه در بحث اعزام و پذیرش اتاق بازرگانی می تواند هماهنگی را انجام دهد بیان داشت:  اتحادیه ها بایستی اهتمام لازم را داشته باشند و با تشکل های متناسب کشور های صادراتی ارتباط برقرار کنند و با این مهم می توانند در توسعه صادرات نقش ایفا کنند.

هنرور در خصوص تکالیفی که برای اداره سمت استانها در جلسه قبلی اعلام شده بود بیان داشت: در مورد تکلیف احداث دفتر صنایع خلاق نیز  مقرر شده زمینی به این منظور مکان یابی و مشخص شود.

نماینده سازمان صمت آذربایجان شرقی  اظهار داشت: در مورد تفویض اختیار بانک مرکزی به بانکهای کارگشایی نیز خوشبختانه  در استان این اتفاق افتاده و پیگیری شده است.

وی ادامه داد:  در راستای  ایجاد شهرک صنعتی طلا و جواهر تبریز در دو جلسه کارگروه  توسعه و صادرات استان با حضور معاون استاندار دو مکان معرفی شده بررسی شد ولی برخی ملاحظات از سوی سازمان محیط زیست وجود دارد که قرار شده هماهنگی هایی انجام شود تا هر کدام از زمین ها که صلاح دانستند برای احداث شهرک انتخاب و کارهای اجرایی آن انجام شود.

هنرور، نماینده سازمان صمت آذربایجان شرقی

پیش شرط های احداث برج طلا و جواهر تبریز

میر محمد پور اقدم شربیانی ، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره تبریز نیز در این نشست  ادامه داد: اگر یک منطقه آزاد تجاری در نزدیکی فرودگاه تبریز که این امکان مهیا است تصویب شود مرکز تجاری برج طلا و جواهر در آنجا پایه ریزی خواهد شد و تغییرات مورد نظر معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در آن اعمال و می توان آن را پیش برد.

وی در تشریح مشکلات صنف طلا بیان داشت: ضرایب مالیاتی اساسی ترین مشکل ما است  که اگر ضرایب مالیاتی به واقعیت نزدیک باشد صنف طلا و جواهر بسیاری از مشکلات را نخواهد داشت.

شربیانی ادامه داد: در مورد حساب های بسته شده اشتباهی صورت گرفته و الگوریتمی که از سال قبل بوده دوباره استفاده شده و بسته شدن حساب ها برای همکارانی که تجارت انجام می دهند دارد به عادت تبدیل می شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره تبریز ادامه داد: مسدودی حساب ها  همکاران صنف طلا و جواهر را به شدت آزار می دهد و برخی نیز از بسته شدن حساب های خود واهمه دارند.

وی در ادامه به نامه شماره ای که در تاریخ 13 دی ماه از سوی معاون تجارت و خدمات عمومی مدیر کل صمت  از طریق اتاق اصناف  به اتحادیه ارسال شده اشاره کرد و بیان داشت: در بند یک این نامه اعلام شده در مورد سامانه جامع تجارت اجباری به ثبت موجودی طلا و یا دریافت کد ملی از همکاران نیست.

فقدان آزمایشگاه تشخیص ماهیت طلا در تبریز

شربیانی با اشاره به انجام  واردات شمش طلا به کشور نیز بیان داشت: متاسفانه در برخی از استان های کشور از جمله تبریز آزمایشگاهی که ماهیت طلا را مشخص کند و استاندارد لازم 17025 را داشته باشد وجود ندارد و فعالان صنف مجبورند شمش را برای آزمایش به قزوین یا کرج بیاورند.


اخبار بیشتر در خصوص پنجمین میز کشوری توسعه صنعت طلا در
بازار طلا گلدنیوز:

دلار زدایی از صنعت طلا

درخواست یک استثنا برای صنعت طلا

سرمایه گذاری تولیدکنندگان طلا در ترکیه و عمان

سکه بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه

غیبت هزینه های صنف طلا در سامانه مودیان مالیاتی

صدور مجوز برای نقره آب شده در مشهد

خارج از صنف طلا دنبال پول شوها باشید

برچسب:

میز طلا

اتحادیه طلا تبریز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت